۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۳۰۸۲۳۲
استاد جامعه المصطفی تبریز:

کشتار شیعیان نیجریه ناشی از هراس استکبار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ریاضی کشتار شیعیان را نشأت گرفته از هراس استکبار از ترویج اندیشه انقلاب اسلامی دانست و گفت: این اقدامات در جهت اهداف استکباری است.
حجت الاسلام باقر رياضي بخشايش

حجت‌الاسلام باقر ریاضی بخشایش، استاد حوزه علمیه تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به عمق نفوذ فکری انقلاب اسلامی در جهان و ترویج فرهنگ و اندیشه اهل‌بیت (ع)، اظهار داشت: این گسترش اندیشه انقلاب سبب هراس نظام استکباری در جهان شده است.

 


وی با بیان این‌که اساس اندیشه انقلاب اسلامی بر پایه استکبارستیزی و عدم سازش باقدرت های سلطه‌جو است، تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های اندیشه امام راحل استکبارستیزی و مبارزه با سلطه گری کشورهای استکباری بود که نتیجه آن در شکل انقلاب تجلی یافت.

 


این استاد سطح جامعه المصطفی (ص) تبریز با اشاره به حوادث نیجریه و کشتار شیعیان در کنار دستگیری شیخ ابراهیم زکزاکی، افزود: این اقدامات در ادامه جریان تضعیف ترویج اندیشه انقلابی در جهان است که از سوی استکبار جهانی اتفاق افتاده است.

 


وی با اشاره به اقدام عربستان و تلاش دولت سعودی در اعدام شیخ نمر، خاطرنشان کرد: این سری از اقدامات کینه ورزانه دولت‌های دست‌نشانده غرب و سعی و تلاش در جهت از میان بردن شخیصت های محوری مبارزاتی، همه نشان از هراس استکبار از ترویج اندیشه انقلابی دارد.

 


حجت‌الاسلام ریاضی با محکوم کردن جنایات ارتش نیجریه در کشتار مسلمانان و شیعیان این کشور و دستگیری شیخ ابراهیم زکزاکی ادامه داد: امیدواریم این روحانی برجسته شیعی هر چه سریع‌تر از بند اسارت افراد تندرو و افراطی آزاد شود.

 


وی شیخ زکزاکی را از شاگردان برجسته مکتب امام راحل دانست و خاطرنشان کرد: شیخ زکزاکی شخصیتی است که در شهر قم به تحصیل پرداخت و بعد از اتمام تحصیل به نیجریه عزیمت کرد و توانست در طول 20 سال بیش از 12 میلیون شیعه را در نیجریه تربیت‌کرده و تحویل جامعه دهد.

 


این استاد حوزه علمیه تبریز خاطرنشان کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی با تلمذ در مکتب و اندیشه امام راحل و کسب معارف دینی و اسلامی و آشنایی با مکتب اهل‌بیت (ع) توانست عامل مهمی در اشاعه اندیشه امام راحل در نیجریه باشد.

 


وی ادامه داد: دشمن با احساس خطر از سوی شیخ ابراهیم زکزاکی و عمق نفوذ وی در ترویج اندیشه انقلاب اسلامی در نیجریه، برای خود راهی جزء مبارزه با این اندیشه و اقدامات تبلیغی شیخ زکزاکی در ترویج مکتب اهل‌بیت (ع) ندیدند./854/302/ب1

ارسال نظرات