۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۳۰۸۲۱۷
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

کشتار شیعیان نیجریه بی ارتباط با اتفاقات مکه و حماسه اربعین نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که دشمنان ضعف خود را در برابر حرکت عظیم مردمی اربعین با کشتار فجیع در نیجریه تلافی کردند، گفت: علمای شیعه و حوزه‌های علمیه نباید در برابر این جنایت سکوت کنند.
آيت‌الله فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در درس خارج اصول خود که در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی برگزار ‌شد، با اشاره به حوادث نیجریه و کشتار شیعیان، اظهار کرد: رشد شیعه در نیجریه در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده و شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور برای ارتقای شیعه و تحکیم مذهب اهل‌بیت(ع) تلاش فراوانی کرده است.

 

وی با تأکید بر این‌که این اتفاق جهان شیعه را داغدار کرد، گفت: یکی از سؤال‌های مهم این است که چطور این حادثه به یک باره در یک شهری که جمعیت آن تقریباً شیعه هستند و با خود حکومت هم مسأله‌ خاصی نداشتند، اتفاق افتاد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که این فاجعه را نمی توان از حوادثی که اخیراً اتفاق افتاده جدا دانست، افزود: در زمان اخیر دو واقعه مهم فاجعه‌ منا و حادثه‌ بزرگ اربعین را داشتیم؛ دشمن در اربعین تلاش بسیاری کرد تا حوادثی را رقم بزند، کسانی که خودشان در عراق بودند و با مسؤولان سفارت ایران ارتباط داشتند، تعریف می‌کنند افراد زیادی را دستگیر کرده‌ که برنامه‌ریزی داشتند تا انفجارهایی را به وجود بیاورند، اما به فضل الهی هیچ اتفاقی نیفتاد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که امروز دنیای استکبار و ایادی آن‌ها در منطقه، وحشت عجیبی از رشد اسلام و به ویژه شیعه پیدا کرده‌‌اند، گفت: به خاطر همین اقتضا می‌کرد که حرکات غیر معقولی انجام دهند، از این رو این وقایع را بی‌ارتباط با قضایای مکه و اربعین نمی‌دانیم.

 

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که دشمنان ضعف خود را در برابر حرکت عظیم مردمی اربعین با کشتار فجیع در نیجریه تلافی کردند، گفت: دنیای اسلام نباید نسبت به این جنایات بی تفاوت باشند بلکه باید همدردی کنیم و شیعه نباید نسبت به این حادثه سکوت کند.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر این‌که علمای شیعه و حوزه‌های علمیه نباید در برابر این جنایت سکوت کنند، بیان کرد: الآن وضع شیخ زکزاکی روشن نیست و در عکسی که از ایشان منتشر شده بود جراحت بسیار زیادی برداشته بود.

 

وی با آرزوی سلامتی برای شیخ زکزاکی و اعتلای روزافزون شیعیان نیجریه، افزود: این مشکلات و مسائلی است که شیعه در طول تاریخ داشته و الآن هم دارد و تا زمان ظهور هم این مصائب ادامه خواهد داشت./927/203/ج

ارسال نظرات