۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۳۰۷۵۹۳

مجلس اعلای اسلامی عراق کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ مجلس اعلای اسلامی عراق، ضمن محکومیت یورش دولت نیجریه به شیعیان این کشور خواستار محکومیت و واکنش جامعه اسلامی نسبت به این موضوع شد.
حجت الاسلام سيد عمار حکيم، رييس مجلس اعلي اسلامي عراق،

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، مجلس اعلای اسلامی عراق که ریاست آن را حجت الاسلام سید عمار حکیم برعهده دارد، امروز در پیامی نسبت به رویدادهای نیجریه و کشتار به شیعیان این کشور واکنش نشان داد و تصریح کرد: در زمانی که جهان با اقدام‎های مختلف جریان‎های تروریستی و تکفیری دست و پنجه نرم می کند متاسفانه خبر تاسف بار یورش دولت نیجریه به شیعیان و پیروان اهل بیت (ع) را دریافت کردیم.


این مجلس افزود: این جنایت در حالی در نیجریه رخ داد که شیعیان هیچ گناه و جنایتی مرتکب نشده بودند بلکه بر اصول دینی و شعائر دینی خود همیشه تاکید می کردند.


مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: ما جنایت حکومت نیجریه که به وسیله ارتش صدها تن از شیعیان را در حسینیه بقیه الله و شهر زاریا به خاک و خون کشیده بود را به شدت محکوم می کنیم.


این مجلس خواستار مشخص شدن سرنوشت حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه و سایر بازداشت شدگان این حمله شد.


در ادامه این پیام ضمن اعلام حمایت از همه مظلومان جهان خاطرنشان کرد
: حکومت نیجریه باید سیاست و رویکرد خود را در مقابل شیعیان تغییر و از آن عقب نشینی کند. این اولین مرتبه نیست که حکومت نیجریه به شیعیان این کشور حمله می کند و دست به چنین اقداماتی می زند.


مجلس اعلای اسلامی عراق از همه دستگاه و نهادی اسلامی خواست که این اقدام دولت نیجریه را به شدت محکوم کنند و در برابر چنین اقدام غیر انسانی صدای خود را بالا ببرند.


گفتنی است که در حمله روز گذشته نیروهای ارتش نیجریه به منزل شخصی شیخ ابراهیم زکزاکی در منطقه گیسلو در شهر زاریا در ایالت کادونا چندین نفر از نزدیکان شیخ زکزاکی به شهادت رسیدند.


همچنین زینت ابراهیم همسر شیخ زکزاکی و سید علی پسر وی نیز در میان ده‌ها شهید حملاتی هستند که از شب گذشته صورت گرفته و امروز نیز ادامه یافت.
 
شیخ زکزاکی جمعا 4 پسر داشت که سه نفر از آن‌ها سال گذشته در جریان حمله ارتش به راهپیمایی روز قدس شهید شدند و تنها پسر باقی‌مانده وی یعنی علی نیز روز گذشته شهید شده است./994/ب902/د

ارسال نظرات