۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۵۴۶

مقتدا صدر حکومت نیجریه را داعشی توصیف کرد

خبرگزاری رسا ـ رهبر جریان صدر با داعشی توصیف کردن مقامات نیجریه، خواستار تظاهرات گسترده در عراق در اعتراض به حمله نظامیان نیجریه به منزل رهبر شیعیان این کشور شد.
مقتدا صدر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق، حکومت نیجریه را داعشی توصیف کرد و خواستار تظاهرات در عراق در اعتراض به دستگیری شیخ «زکزاکی» شد.

 

رهبر جریان صدر خواستار برگزاری تظاهرات در اعتراض به حمله رهبر شیعیان نیجریه و کشتار شمار زیادی از اعضای جنبش اسلامی این کشور شد.

 

بامداد روز یکشنبه(دیروز) بود که تعداد معدودی از رسانه‌ها از یورش نظامیان ارتش نیجریه به منزل رهبر شیعیان این کشور خبر دادند.

 

نیروهای ارتش نیجریه در تلاش برای بازداشت شیخ «ابراهیم الزکزاکی» رهبر شیعیان این کشور به خانه وی در منطقه «گیلسو» شهر «زاریا» یورش بردند.

 

این اقدام تازه علیه شیعیان و شخص «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان به بهانه تلاش برای ترور رییس فرمانده ارتش این کشور از سوی نظامیان این کشور صورت گرفت؛‌ ادعایی که به شدت از سوی جنبش اسلامی نیجریه و شیعیان رد شد.

 

اعضای آگاه در جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرده‌اند که همسر و پسر شیخ زکزاکی و بیش از 300 عضو شیعیان از جمله اعضای ارشد آنها از سوی سربازان کشته شدند./980/ب102/د

ارسال نظرات