۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۳۰۷۲۶۵
نماینده خبرگان رهبری مطرح کرد؛

مقابله با اعتقادات دینی نتیجه ای عاید دولتمردان آذربایجان نخواهد کرد/ تبلیغ آزادانه وهابیت در جمهوری آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با طرح این سؤال که چرا وهابیت به راحتی در کشور جمهوری آذربایجان اقدام به فعالیت می کند، گفت: نور اهل بیت عصمت و طهارت هیچ گاه در دل مردم آذربایجان خاموش نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تجمع مردم تبریز در مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان‌ در اعتراض به کشتار شیعیان در نارداران اظهار داشت: پلیس جمهوری آذربایجان با رفتار ظالمانه علیه مردم شیعه نفرت جهانی را از آن خود کرده است، ادامه این روند موجب ایجاد تنش بیشتر خواهد شد.


وی با محکوم کردن سرکوب مردم روستای شیعه نشین نارداران باکو در جریان عزاداری اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: این اقدام ظلم و ستم بر شیعیان و علاقه‌مندان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است؛ انتظار داریم دولت آذربایجان با عاملان این حادثه خونین برخوردی قاطعانه داشته باشد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: نارداران پذیرای مرقد بی بی رحیمه خواهر امام رضا(ع) بوده و مردم آن منطقه با توجه به آموزه های شیعی همواره حتی در دوران کمونیستی پایبند به عقاید و دیانت خود بوده اند، با این اوصاف نباید با اعتقادات اصیل دینی مردم آذربایجان مقابله شود.


امام جمعه مراغه با اشاره به ابعاد مختلف حمله به عزاداران حسینی در نارداران، گفت: در جریان اخیر، پلیس آذربایجان به این روستا حمله و اقدام به جمع آوری اسامی ائمه اطهار(ع) از خیابان ها و اماکن مذهبی آن کرده است، با این اقدام سرکوب گرایانه، علاوه بر دستگیری تعدادی از شیعیان، موجب شهادت پنج نفر از مردم مظلوم شده است.


وی با اشاره به این‌که مردم روستای نارداران همیشه از آموزه های اسلامی تأسی گرفته اند، ادامه داد: تاسی مردم آذربایجان به آموزه های اسلامی موجب نگرانی فرقه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی شده است، نباید اجازه داد برخی تصمیم‌های ضد دینی موجب تشنج در منطقه شود.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تحرک فرقه وهابیت در شهرهای مختلف آذربایجان از جمله گنجه، باکو و نخجوان، خاطرنشان کرد: تفکر وهابیت نیز در این اقدام سرکوب گرایانه بی تأثیر نبوده، اما نکته مهم اینجاست که چرا وهابیت به راحتی در این کشور اقدام به فعالیت می کند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، خواستار تعامل بیشتر و رفتار مسالمت آمیز جمهوری آذربایجان با مسلمانان شد و افزود: حکومت دولت بر مردم باید با شیوه محبت و مهربانی باشد و در دل آنها نفوذ و حکمرانی کند، نور اهل بیت عصمت و طهارت هیچ گاه در دل مردم آذربایجان خاموش نخواهد شد.


وی ادامه داد: آنچه مسلم است معاندان و بدخواهان که از توسعه روابط روزافزون دو ملت ایران و آذربایجان نگران هستند، شدیدا به دنبال ایجاد اختلاف و بدبینی میان دو کشور همسایه و مسلمان هستند و در این راستا از اجرای هر طرح و نقشه شیطانی فرو گذار نیستند./935/ت302/ج

ارسال نظرات