۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۳۰۷۱۲۱
امام جمعه شهرستان سنقر:

ارتقای علم و اخلاق از ضروریات طلبگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان سنقر گفت: ارتقای علمی و اخلاقی طلاب را از ضروریات دانست و گفت: طلاب نباید تنها فکر و ذهن خود را به مقوله تحصیل علوم حوزوی معطوف کنند، تقویت اخلاق اسلامی و حضور در تمامی عرصه های جامعه در راستای ترویج دین اسلام اهتمام ویژه داشته باشند.
حجت الاسلام شمس الله برقراري، امام جمعه سنقر و کليايي ارتقای علم و اخلاق از ضروریات طلبگی است 1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه اخلاق حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه شهرستان سنقر صبح امروز با حضور طلاب و روحانیان، مسؤولان و اساتید حوزه علمیه شهرستان سنقر برگزار شد.


حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه طلاب سربازان حضرت ولی عصر (عج) هستند عنوان داشت: طلاب از این نعمت الهی باید به نحوی شایسته استفاده کرده و اعمال و رفتارشان طبق سیرت ائمه اطهار علیهم السلام باشد.


وی ارتقای علمی و اخلاقی طلاب را از ضروریات دانست و بیان داشت: طلاب نباید تنها فکر و ذهن خود را به مقوله تحصیل علوم حوزوی معطوف کنند، تقویت اخلاق اسلامی و حضور در تمامی عرصه های جامعه در راستای ترویج دین اسلام اهتمام ویژه داشته باشند.


امام جمعه شهرستان سنقر با اشاره به اینکه مدیران حوزه های علمیه باید برنامه های متعددی برای طلاب و روحانیان داشته باشند اظهار داشت: حمایت و نظارت بر طلاب در زمینه ای اخلاقی، تحصیلی، تهذیبی و موارد دیگر می تواند زمینه ساز پیشرفت و موفقیت طلاب گردد.


استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: طلاب خود را با معنویات پیوند زده و به امر مباحثه بیشتر بپردازند و از تمامی وقت خود در راستای یادگیری مباحث اخلاقی، دینی و علمی استفاده کنند.


وی بیان داشت: طلاب با اخلاق اسلامی سبب ترغیب مردم به دین اسلام شوند و نسبت به رسالتی که بر دوش دارند و با توجه به پوشیدن لباس مقدس ائمه اطهار علیهم السلام رفتار و اعمالشان بر اساس دستورات و احکام الهی باشد.


امام جمعه شهرستان سنقر با بیان اینکه حوزه های علمیه در حال پیشرفت و ارتقاء هستند عنوان داشت: خوشبختانه مسؤولان حوزوی با جدیت در حال تربیت و پرورش طلابی ولایتمدار هستند و این امری حیاتی برای تحکیم دین اسلام است.


حجت الاسلام برقراری در پایان طلاب را به انس بیشتر با قرآن کریم دعوت کرد و گفت: هرکس زندگی خود را با آیه های قرآن کریم تطبیق دهد و توجه ویژه ای به رعایت دستورات الهی داشته باشد قطعأ امورش نیز خدایی شده و سعادت مند خواهد شد./857/203/ب1

ارسال نظرات