۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۳۰۶۳۳۶
نماینده خبرگان رهبری:

کج سلیقه‌گی ترکیه عامل ایجاد تنش در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: کج سلیقه‌گی برخی دولتمردان کشورهای همسایه از جمله ترکیه، موجب ایجاد تنش در بین کشورهای منطقه می شود.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به افزایش تنش میان کشورهای ترکیه و روسیه در منطقه اظهار داشت: هدف قرار دادن جنگنده روسی از سوی ترکیه اشتباهی تاریخی و استراتژیک بوده است.

 


وی با بیان این‌که سیاست جمهوری اسلامی ایران برقراری و حفظ ارتباط دوستی با کشورهای همسایه است، خاطرنشان کرد: امروز نیازمند اجماع جهانی علیه داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی در منطقه هستیم، علی‌رغم ادعاهای مقامات ترک، سیاست‌های ترکیه در خلاف جهت مبارزه با تروریسم است.

 


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که کج سلیقه‌گی برخی دولتمردان کشورهای همسایه از جمله ترکیه، موجب ایجاد تنش در بین کشورهای منطقه می شود، تصریح کرد: اظهار نظرهای اردوغان رییس جمهوری ترکیه در مورد سوریه مغایر با سیاست‌های مقابله با تروریسم در منطقه بوده است که امیدواریم این حرکت موجب بروز تشنج در منطقه نشود.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که اردوغان نباید امنیت ملی ترکیه را فدای برخی سیاست‌های استکباری غرب در منطقه کند، افزود: اردوغان به دنبال ایجاد امپراتوری عثمانی با کمک استکبار بوده که با موضع گیری پوتین رییس جمهوری روسیه و خنجر از پشت آمریکا، ماهیت استکبار مشخص شد.

 


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مقامات ترکیه باید از این حرکت آمریکا درس گرفته و به دنبال ایجاد تنش در منطقه نباشند، امروز جامعه بین‌الملل بیش از هر زمان دیگری به خطر جریان‌های افراطی و تکفیری در جهان پی برده‌اند، هشداری که سال‌ها پیش از سوی مقام معظم رهبری بارها داده شده بود.

 


وی با بیان این‌که هم اکنون بسیاری از کشورهای اروپایی نیز از سوی گروه تروریستی داعش تهدید می شوند، گفت: جامعه جهانی نیازمند مقابله با تروریسم و پیشگیری از دخالت استکبار در امور کشورهای اسلامی است. گروه تروریستی داعش موجب فراموشی مسأله یمن شده و آل سعود از این فرصت استفاده کرده و اقدام به کشتار مسلمانان این کشور می کند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خواستار توجه جدی سازمان ملل متحد نسبت به نسل کشی بی‌سابقه تاریخی در یمن شد و خاطرنشان کرد: آل‌سعود در ردیف بزرگترین جنایتکاران تاریخ بشریت قرار دارد، که به یقین عاقبت بهتری از هیتلر، صدام و دیگر جنایتکاران تاریخ نخواهند داشت./935/302/ب1

ارسال نظرات