۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۳۰۵۷۲۴
نماینده خبرگان رهبری:

فراهم کردن زمینه حضور آگاهانه مردم در انتخابات رسالت مهم مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی فراهم کردن زمینه حضور آگاهانه مردم در انتخابات آینده را رسالت دیگر مسؤولان در مقطع کنونی دانست و گفت: اگر کشور دارای مجلس پویا و نمایندگانی متعهد و متخصص باشد، بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در شورای اداری شهرستان مراغه با بیان این‌که حضور حماسی، حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات پاسخی محکم به دشمنان نظام اسلامی ایران است، اظهار داشت: حضور حداکثری در انتخابات اسفند مایه عزت و اقتدار نظام خواهد بود.


وی با بیان این‌که حضور مردم درانتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری موجب تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: تمامی مسوولان و صاحب نظران باید در راستای پررنگ تر کردن حضور مردم در این انتخابات تلاش کنند تا مشارکت حداکثری در آن اتفاق بیافتد.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که استفاده کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس از امکانات دولتی در جهت تبلیغ خلاف شرع و قانون است، تصریح کرد: تبلیغ برای حضور باید در کنار برگزاری انتخابات سالم باشد، چراکه آرمان های جمهوری اسلامی ایران همیشه بر حضور حداکثری و سلامت انتخابات درکنار هم تاکید دارد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با آرمان های نهضت حسینی تأسیس شده و اکنون نیز باید مسؤولان قوای مقننه، مجریه و قضاییه در کنار تقنین، اجرای قوانین و جلوگیری از قانون گریزی، مردم را به سمت راه‌های خروج از بطلان هدایت کنند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که قوای سه گانه مظهر مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی ایران هستند، ادامه داد: همه مسؤولان نظام وظیفه دارند افزون بر گسترش آرمان های انقلاب اسلامی، با تبلیغات سوء استکبار جهانی مقابله کنند، این امر تنها با عمل به فرامین قرآنی و اجرای قانون محقق خواهد شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود فراهم کردن زمینه حضور آگاهانه مردم در انتخابات آینده را رسالت دیگر مسؤولان در مقطع کنونی دانست و گفت: بنا به فرموده امام راحل؛ مجلس در رأس امور است، اگر کشور دارای مجلس پویا و نمایندگانی متعهد و متخصص باشد، بسیاری از مشکلات کشور برطرف خواهد شد.


همچنین اسماعیل خیرالهی، رییس دادگستری مراغه در سخنانی با تأکید بر این‌که قوه قضائیه در جریان انتخابات آینده در برابر تمامی هنجارشکنی و قانون گریزی ایستادگی خواهد کرد تا از بیت المال و حقوق عامه مردم دفاع کند، اظهار داشت: تهدید سلامت انتخابات از معضلاتی است که همواره مشارکت عمومی را به خطر انداخته است.


وی ادامه داد: مدیریت متکی بر آرای مردمی با توجه به اصل ششم قانون اساسی از اصولی است که باید مسؤولان در راستای آن انجام وظیفه کنند، قوه قضائیه بنابر اصول قانون اساسی و وظایف ذاتی خود به دنبال اجرای مدیریت صحیح انتخابات با همکاری مردم و مسؤولان است./935/203/ب1

ارسال نظرات