۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۳۰۵۷۱۰
مدیرکل تبلیلغات اسلامی خراسان شمالی:

مشارکت بیشتر روحانیان در مبارزه با مواد مخدر ضروری است/ ناآگاهی مردم از حکم شرعی مصرف مواد مخدر

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: روحانیان و مبلغان دینی بایستی با استفاده از فرصت منابر و مجالس مذهبی، مشارکت بیشتری در راستای آگاه سازی مردم و مبارزه با مواد مخدر داشته باشند.
حجت الاسلام خادمي- دوره آموزشي آشنايي با اثرات سوء مصرف مواد مخدر ويژه روحانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در کارگاه آموزشی آشنایی با آثار سوء مصرف مواد مخدر ویژه روحانیان مستقر و طرح هجرت، با بیان اینکه روحانیان نفوذ کلام و مقبولیت خاصی در جامعه دینی ایران دارند، افزود: سخنان روحانیان در اعمال جان مردم و مخاطبان نفوذ کرده و ماندگاری بیشتری دارد به همین دلیل باید از این ظرفیت در راستای رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور از جمله شیوع مصرف مواد مخدر استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: اما در راستای نقش آفرینی بیشتر نهاد روحانیت در زمینه مبارزه با مواد مخدر، آشنایی روحانیان و مبلغان با مواد مخدر و اثرات سوء این مواد بر جسم و روح و زندگی مردم و تأثیرهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی آن ضروری بوده که در این راستا برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه روحانیان در دستور کار تبلیغات اسلامی و نهادهای مرتبط با مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام خادمی اظهار کرد: روحانیان باید این آموزش ها و مسائل مربوط به خطرهای مواد مخدر را در محافل و مجالس مذهبی به مردم گوشزد کرده و آنها را آگاه کنند چرا که معقدیم روحانیان با فعالیت تبلیغی خود می توانند این بلای خانمان سوز را هر چه بیشتر در کشور محدود کرده تا در نهایت ریشه کن شود.

 

دبیر ستاد هماهنگی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی با بیان اینکه کلام روحانیان برای مردم دین مدار ما حجت است، افزود: به همین دلیل روحانیان و مبلغان می توانند در راستای مبارزه و مقابله با مواد مخدر فرهنگ سازی مناسبی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: اگر روحانیان بتوانند نتایج زیان بار مصرف مواد مخدر را با استناد به آیات و روایات و فتواهای مراجع تقلید برای مردم تشریح کنند، این اقدام می تواند نقش مهمی در زمینه دوری مردم از مواد مخدر ایفا کند.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به ناآگاهی بسیاری از مردم جامعه نسبت به حکم شرعی مصرف مواد مخدر، خاطرنشان کرد: اگر این مسأله از سوی روحانیان برای مردم مطرح و تبیین شود بدون شک آنها به مبارزه با این بلای خانمان سوز و فعل حرام اقدام خواهند کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر بایستی به یک دغدغه اجتماعی تبدیل شود، افزود: اگر بتوانیم آسیب های موجود در این زمینه را به صورت درست به مردم منتقل کنیم بدون شک آنها متوجه شده و خود برای مبارزه با مواد مخدر پیشگام می شوند.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر ابتدا می بایست با علل این موضوع مبارزه کرد و همیشه به دنبال معلول و پاک کردن صورت مسأله نباشیم، اضافه کرد: در این راستا باید اذهان مردم را با موضوع درگیر و آنها را وارد صحنه کنیم تا با تبدیل شدن آن به دغدغه اجتماعی، بتوان به صورت ریشه ای و پایدار با مواد مخدر مبارزه کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه آموزشی آثار سوء مصرف مواد مخدر ویژه روحانیان و مبلغان، اظهار کرد: آشنایی روحانیان با آثار سوء استفاده از مواد مخدر و اطلاع رسانی و آشنایی با آحاد جامعه از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی به شمار می روند که برای نخستین بار در استان برپا شده و در آینده نیز تداوم پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی برای روحانیان و مبلغان شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با برگزاری این دوره‌های آموزشی، نقش آفرینی روحانیان و مبلغان در راستای مبارزه با مواد مخدر در جامعه افزایش یابد.

 

گفتنی است، کارگاه آموزشی آشنایی با آثار سوء مصرف مواد مخدر ویژه روحانیان و مبلغان با شرکت حدود 100 نفر از روحانیان استانی و شهرستانی با تدریس اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در محل تالار لاله سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی برگزار شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات