۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۳۰۵۲۸۸
مسؤول سیاسی حوزه علمیه خراسان:

مشکل کنونی ما انقلابیونی هستند که در وظایف خود به موقع ایفای نقش نمی‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به تلاش استکبار برای نفوذ افراد مزدور در جایگاه های حساس و نیز تقویت اختلافات درونی، گفت: مشکل کنونی جامعه ما انقلابیونی هستند که در وظیفه ای که بر عهده دارند به موقع ایفای نقش نمی کنند بنابراین اصولگرایان در ائتلاف خود باید به افرادی برسند که از بن دندان و در قول و عمل معتقد به انقلاب و ارزش ها باشند.
حجت الاسلام نصيرايي مسؤول سياسي حوزه علميه خراسان

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مسؤول سیاسی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در تبیین ضرورت و اهمیت اتحاد اصولگرایان، به اتفاقات غرب آسیا و اهدافی که استکبار جهانی در این منطقه پیگیری می کند، اشاره و اظهار کرد: استکبار جهانی به این نتیجه رسیده که عامل اصلی همه مصیبت های او و مانع دستیابی به اهدافش، انقلاب اسلامی ایران است که در قالب نظام جمهوری اسلامی متبلور شده است.

 

وی افزود: مستکبران می بینند مستضعفان عالم و به ویژه کشورهای جهان سوم که قرن ها برای القای خودباختگی و نیازمندی همه جانبه آن ها به غرب تلاش کرده اند، با الگوگیری از ایران اسلامی که با وجود استقلال از شرق و غرب همواره در حال رشد و پیشرفت در ابعاد مختلف است، بیدار شده و برای استقلال خود تلاش می کنند.

 

حجت الاسلام نصیرایی ادامه داد: از این رو استکبار به سرکردگی آمریکا تمام توان خود را به صحنه آورده تا هر طور شده این الگو را از چشم جهانیان بیندازد و بدین منظور در چند سطح کار می کند که یکی از آن ها داخل ایران است.

 

استکبار می خواهد القا کند همه مشکلات کشور با مذاکره حل می شود

مسؤول سیاسی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: استکبار به خوبی می داند آنچه سبب ماندگاری انقلاب و ایستادگی آن در برابر هجمه های مختلف شده است، ایمان و اعتقادات مردم و محوریت ولایت فقیه است بنابراین با القای شبهات و خرافات در پی تضعیف مبانی دینی و اعتقادی مردم است تا مردمی که حاضرند برای انقلاب جانشان را فدا کنند، بگویند مقاومت معنا ندارد و باید با مذاکره با غرب مشکلاتمان را حل کنیم.

 

وی اضافه کرد: این در حالی است که اگر بنا بود مشکلات کشور با مذاکره حل شود، تاکنون فلسطین، افغانستان، عراق، افریقا، آمریکای جنوبی و همه کشورهایی که با آمریکا مراوده دارند باید در اوج پیشرفت می بودند در صورتی که نه تنها اینگونه نیست بلکه بر مشکلاتشان افزوده شده است.

 

جریان های تکفیری با هدف ایجاد ذهنیت منفی از حاکمیت اسلام ایجاد شده

حجت الاسلام نصیرایی یادآور شد: استکبار جهانی از سوی دیگر با ایجاد و تقویت جریان های تکفیری در پی القای این امر است که این جریانات، خروجی اسلام و حاصل حاکمیت انقلابی اسلامی هستند.

 

نفوذ افراد مزدور در جایگاه های حساس و تقویت اختلافات درونی؛ ابزار استکبار برای مقابله با انقلاب

وی با بیان این که دشمن برای رسیدن به اهداف فوق، نیازمند ابزارهایی است، افزود: یکی از این ابزارها، ریل گذاری برای عبور جریان نظام از مسیر دلخواه استکبار و نفوذ افراد وابسته در مجموعه های حاکمیتی و سیاست گذار است که این افراد عمدا یا سهوا دیدگاهشان به جای تأمین منافع انقلاب و نظام، منافع غرب را تأمین کند.

 

مسؤول سیاسی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: طبعا در چنین شرایطی هر که دغدغه اسلام و ارزش ها را دارد باید با قوت، اتحاد و همدلی از نگاه های شخصی و جناحی به نفع انقلاب و ولایت بگذرد و تلاش کند جریانی در بخش های حاکمیتی راه پیدا کند که در عمل معتقد به انقلاب و ولایت فقیه باشد و با همه وجود پای تفکر نظام و انقلاب بایستد.

 

وی در تبیین دومین ابزار استکبار جهانی برای مقابله با نظام اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: دشمن وقتی می تواند ایران را به عنوان تیغ برنده مقاومت اسلامی در غرب آسیا کُند، کند که جریان مقاومت در سطوح مختلف با خود درگیر و دچار تشتت باشد و انرژی شان به جای مقابله با دشمن صرف اختلافات درونی شود.

 

مشکل کنونی جامعه ما انقلابیونی هستند که در وظایف خود به موقع ایفای نقش نمی کنند

حجت الاسلام نصیرایی با تأکید بر این که اصولگرایان در ائتلاف خود باید به افرادی برسند که از بن دندان و در قول و عمل معتقد به انقلاب و ارزش ها باشند، یادآور شد: مشکلات کشور آنقدر هم که تصور می شود زیر سر اصلاح طلبان نیست؛ امروز نه دولت نه مجلس خود را اصلاح طلب نمی دانند و خود را فراجناحی معرفی می کنند با این وجود می بینیم خطاب دغدغه ها و هشدارهای جدی رهبر معظم انقلاب در زمینه مسائل مختلف قرار می گیرند.

 

مسؤول سیاسی حوزه علمیه خراسان افزود: این در حالی است که این دغدغه ها به صورت عادی باید از سوی مجلس و دولت مورد تأکید باشد؛ بنابراین مشکل کنونی جامعه ما اصولگرایان و انقلابیونی هستند که در وظیفه ای که بر عهده شان هست به موقع ایفای نقش نمی کنند.

 

درس عبرتی برای اصولگرایان

وی با تأکید بر ضرورت بررسی دقیق سوابق افراد با محوریت دغدغه های رهبر معظم انقلاب، گفت: این که عده ای از مسؤولان لفظ رهبر معظم انقلاب از دهانشان نمی افتد ولی در عمل آنچه می خواهند را انجام می دهند، باید درس عبرتی برای اصولگرایان باشد تا با کنار گذاشتن خودخواهی ها، تقوا و اخلاص را در رأس معیارهای ارزیابی کاندیداها قرار دهند.

 

چرایی لزوم محوریت علما و روحانیت اصیل انقلابی در اجماع اصولگرایان

حجت الاسلام نصیرایی درباره لزوم محوریت علما و روحانیت اصیل انقلابی در اجماع اصولگرایان، تصریح کرد: به صورت طبیعی مراجعه به علما به عنوان اسلام شناس و افراد صالحی که کمتر دچار لغزش می شوند ضروری و عقلانی است. از سوی دیگر، در حکومت اسلامی برای پیشبرد شؤونات اجتماعی طبق دیدگاه های اسلام باید به اسلام شناس رجوع کرد تا رویکردها و سیاست ها برگرفته از توحید و وحی باشد.

 

پیشرفت کشور تاکنون مرهون روحیه انقلابی و ولایی بوده است

وی در تبیین تبعات عدم اتحاد اصولگرایان خاطرنشان کرد: وقتی وحدت شکل نگیرد جریاناتی به عرصه مدیریتی کشور نفوذ می کنند که از روحیه انقلابی و ولایی برخوردار نیستند؛ در حالی که عامل اصلی پیشرفت ما تاکنون، این مهم بوده است. بنابراین جامعه یا پیشرفت نمی کند یا اگر پیشرفت کند به صورت کاریکاتوری خواهد بود و هماهنگ، منسجم و پایدار نیست در نتیجه مشکلات کشور را افزایش می دهد.

 

مسؤول سیاسی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: اقتصاد و علم غرب که مبتنی بر مبنای توحیدی نبوده و امروز به ورشکستگی و بن بست و کشتار بی گناهان رسیده است، نمونه ای از پیشرفت کاریکاتوری است./930/301/ب1

ارسال نظرات