۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۳۰۵۰۰۱
جمعیت وعد:

نشر مبادی انسانی و اخلاقی راهکار مبارزه با تروریسم است

خبرگزاری رسا ـ جمعیت وعد با محکومیت حادثه تروریستی تونس تاکید کرد که نشر ارزش‌های اخلاقی و انسانی نظیر مساوات و برابری تنها راه مبارزه با تروریسم است.
جمعيت وعد بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت دموکراتیک وعد با صدور بیانیه‌ای حادثه انفجار تروریستی اتوبوسی در تونس را که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد، به شدت محکوم کرد.


در این بیانیه آمده است: تونس بارها شاهد عملیات‌ تروریستی از طریق مرزها، انفجارها و هجوم اشخاص بوده است.نمونه بارز آن هجوم در ماه گذشته است که در حمله‌ای در مقابل پارلمان 21 نفر کشته شدند. داعش بارها تونس را تهدید به حمله‌های تروریستی بیشتری کرد، همانگونه که برخی از عناصر تروریستی داعشی در سال‌های اخیر، به ترور رهبران و شخصیت‌های سیاسی طراز اول همچون شکری بلعید و محمد براهمی روی آوردند.


وعد افزود: این جنایت تروریستی، اولین عملیات در جهت برهم زدن نظم اجتماعی و امنیت ملی تونس نبود. پس از آنکه گروه‌های سیاسی و سازمان‌های مدنی تصمیم به خروج از حصار شیشه‌ای و ایجاد دولت مدنی_ دموکراسی جدید مبتنی بر قانون اساسی توافق شده از سوی همه جریان‌ها گرفتند، انفجارهای امنیتی و بحران سازی سیاسی و دموکراسی یکی پس از دیگری تونس را در نوردید.


این بیانیه خاطر نشان کرد: جمعیت وعد ضمن اعلام محکومیت این حادثه تروریستی  و عرض تسلیت به خانواده قربانیان این فاجعه، همبستگی خود را با حکومت و مردم تونس در رویارویی با تروریسم و خشکاندن منابع حمایتی و کشف حامیان حکومتی و موسسات دولتی آن اعلام می‌دارد.


وعد در پایان تصریح کرد که جنگ با تروریسم، با اجرای مبادی انسانی حامی آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی، توزیع عادلانه ثروت، احترام حقوق انسان‌ها، مبارزه با تبعیض و ارزش گذاری مردم به عنوان حامی اصلی حکومت امکان پذیر است./981/ب902/د

ارسال نظرات