۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۳۰۳۵۵۲
کارشناس مسائل خانواده:

اشتغال به تحصیل، بانوان را از همسرداری باز ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که خانم ها مراقب باشند، اشتغال به تحصیل و فعالیت بیرون از منزل، آن ها را از همسرداری غافل نکند، گفت: اگر در آخرت می خواهیم همنشین حضرت زهرا(س) باشیم، باید همسرداری حضرت زهرا(س) را الگوی خود در زندگی قرار دهیم.
اشتغال به تحصیل، بانوان را از همسرداری باز ندارد

خانم حیدری، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به این که میزان اعمال ما، امامان معصوم(ع) هستند، افزود: ائمه اطهار(ع) ترازوی حقیقت هستند و اعمال ما با توجه به قابلیت، استعداد و توان ما، با اعمال معصوم(ع) سنجیده می شود و الا اعمال ما به پای معصوم(ع) نمی رسد.

 

وی گفت: ما مانند و مثل حضرت زهرا(س) نمی توانیم زندگی کنیم، اما می توانیم زندگی و رفتار خود را نزدیک به زندگی ایشان کنیم؛ حضرت زهرا(س) پوشیدن چادر را که حجاب برتر است برای بانوی مسلمان می پسندند، بنابراین با پوشیدن چادر خود را به حضرت زهرا(س) نزدیک می کنیم و انشاءالله در آخرت نیز همنشین ایشان خواهیم بود.

 

این کارشناس مسائل  خانواده به اهمیت همسرداری و بیان وظایف همسران پرداخت و گفت: بانو مجتهده امین اصفهانی وظیفه همسری و مادری را بنحو احسنت انجام دادند و از علم و بادگیری هم فروگذار نکردند و باید توجه کرد که اگر به درجه و مقامی رسیدند به خاطر همسرداری شایسته ایشان بود؛ از این رو خانم ها مراقب باشند اشتغال به تحصیل و فعالیت بیرون از منزل، آن ها را از همسرداری غافل نکند.

 

همنشینی با ائمه اطهار در آخرت، مشروط به پیروی از سیره ایشان است

وی با خاطرنشان کردن این که هر کس اعمالش در دنیا شبیه تر به معصوم(ع) باشد، در آخرت نیز همنشین آن ها است، ابراز کرد: از این رو اگر می خواهیم در آخرت همنشین حضرت زهرا(س) باشیم، می بایست در دنیا سیره این بزرگوارن را سرمشق خود قرار دهیم.

 

حیدری به سیره رفتاری حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: ما خاک پای فضه، خادم حضرت زهرا(س) نمی شویم چه برسد به حضرت زهرا(س)، حضرت علی(ع) هیچ گاه از حضرت علی(ع) عصبانی نشدند و اگر ما می خواهیم در آخرت همنشین حضرت زهرا(س) باشیم باید این گونه زندگی کنیم.  

 

این استاد تاریخ با اشاره به این که با گذشت قرن ها، هنوز حضرت زهرا(س) الگو برای بانوان هستند، ابراز کرد: بانوان طلبه باید در پیروی از سیره حضرت زهرا(س) از دیگران پیشی بگیرند؛ از این رو بانوان طلبه باید زی طلبگی را رعایت کند و وسایل غیر ضروری تهیه نکنند.

 

استاد حوزه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با خاطر نشان کردن این که حضرت زهرا(س) ساده زیست بودند، اظهار کرد: الگوپذیری از سادگی حضرت زهرا(س) به این معنا نیست که ظرف هایی سفالی داشته باشیم؛ بلکه منظور این است که زندگی خود را به ایشان نزدیک کنیم و وسایل غیر ضروری نخریم و استفاده نکنیم./1309/302/ب1

ارسال نظرات