۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۰۳۱۲۴

اعلام توافق فلسطین و قاهره برای فعالیت دوباره گذرگاه رفح

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: یک توافق با مصر برای آغاز به کار دوباره گذرگاه رفح حاصل شده که به زودی اعلام خواهد شد.
گذرگاه رفح

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عزام احمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد برای فعالیت دوباره گذرگاه رفح و باز کردن آن در مقابل مسافران و کالاها بر اساس ترتیبات جدید، یک توافق حاصل شده و به زودی اعلام خواهد شد.

 

الاحمد افزود: بر اساس توافق مذکور اولویت سفر از طریق گذرگاه رفح با بیماران، دانشجویان و کسانی که در خارج کار می‌کنند و ویزا یا اقامت آن کشورها را دارند، است و سفر افراد بر اساس تدابیر مصری خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: توافق مذکور همچنین اجازه جابجا کردن کالا از طریق گذرگاه رفح را می دهد اما این موضوع باید بر اساس هماهنگی کامل با تشکیلات خودگردان و مصر باشد.

 

این عضو فتح افزود: توافق مذکور پس از دیدار اخیر «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با «عبدالفتاح السیسی» رییس‌جمهور مصر در قاهره (در هفته گذشته) انجام شده است.

 

گذرگاه رفح تنها گذرگاهی به شمار می‌رود که غزه از طریق آن با جهان خارج ارتباط دارد اما از سال گذشته (2014) از سوی مصر بسته شده و تنها هر از گاهی چند روز برای نیازهای ضروری باز می‌شود.

 

اما «غازی حمد» از اعضای ارشد حماس اعلام کرد این جنبش هیچ نسخه‌ای از توافق‌نامه‌‌ای در این خصوص ندیده و یا با حماس در این خصوص مشورت نشده است./994/ب102/د

ارسال نظرات