۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۳۰۲۶۸۵
مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه:

پیگیری و مداومت رمز موفقیت در کارها است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران کرمانشاه با تأکید بر لزوم مسؤولیت پذیری در افراد گفت: هر گاه مسؤولیتی به شخصی محول می شود باید از تمام توان خود در جهت انجام درست و شایسته امر بهره ببرد و پیگیری و مداومت رمز موفقیت در امور است.
مدير حوزه علميه خواهران کرمانشاه

حجت الاسلام سعید فتحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تأکید بر لزوم مسؤولیت پذیری در افراد اظهار داشت: هر گاه مسؤولیتی به شخصی محول می شود باید از تمام توان خود در جهت انجام درست و شایسته امر بهره ببرد.


وی خاطرنشان شد: اسلام بسیار بر انجام شایسته امور تأکید دارد و در صورتی که فردی در انجام مسؤولیت محوله خود کوتاهی ورزد کاری غیر شرعی انجام داده و مرتکب گناه می شود.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه تصریح کرد: پیامبر بسیار بر پیگیری و مداومت در امور تأکید می فرمود زیرا مهم ترین اصل به ثمر رسیدن امور و کارهاست، اگر کاری به سرانجام نرسد ارزشی ندارد.


حجت الاسلام فتحی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) تمام کردن کار را کامل کردن کار ذکر می کند، پس هرگاه در مسیر انجام کاری تلاش بسیاری شود اما به نتیجه نرسد حاصل و ثمری نخواهد داشت، مثلا شخصی که تلاش بسیاری در یادگیری آیین دینی و اسلامی و فراگیری و فهم قرآن کریم پرداخته، تا از این اندوخته خود بهره ای نبرد کار بیهوده و بی ثمری انجام داده است و دیگران از این آموخته ها بهره مند نمی شوند.


وی یادآور شد: نباید اجازه داد که یأس و نا امیدی موجب شود کارها را نیمه تمام و ناقص رها کنیم، نا امیدی از جانب شیطان رجیم است تا کارهای انسان را باطل و بیهوده و بی ارزش جلوه دهد.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با بیان اینکه انسان طالب کمالات است، گفت: کمال هر کاری به ثمر رساندن آن است و در صورتی که کاری نیمه تمام رها شود، همانند کاری است که از ابتدا آغاز نشده است.


حجت الاسلام فتحی در پایان با تأکید بر لزوم مسؤولیت پذیری کارمندان و مسؤولان کشور، ابراز داشت: اگر حس مسؤولیت پذیری در وجود تمام کارمندان وجود داشته باشد و امور ارباب رجوعان مورد توجه قرا گیرد سیستم اداری اصلاح شده و به بهترین نحو ممکن به خدمات رسانی به مردم می پردازد./857/302/ب2

ارسال نظرات