۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۳۰۲۵۹۹

600 مسجد پذیرای 1000 خانواده پناهجو

خبرگزاری رسا ـ در حالی که مسأله پذیرش و اسکان پناهجویان و آوارگان بحث داغ رسانه های اروپاست، مجمع اسلامی ملی-گروش (IGMG) و انجمن جامعه و امداد حسنه (HASENE) در کنشی امدادی به موج ورود پناهجویان واکنش نشان دادند.
مسجد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بکیر آلتاش (Bekir Altaş) دبیرکل مجمع اسلامی ملی ـ گروش درباره پذیرش حدود 4000 آواره پناهجو گفت: «در اولین قدم هر یک از مراکز و مساجد تحت پوشش این مجمع اسلامی در آلمان و اروپا دست کم یک خانواده پناهجو را خواهد پذیرفت. با احتساب بیش از 500 مسجد و بیش از 100 مرکز دیگر، ما حساب کرده ایم که حدود 1000 خانواده را بتوانیم پناه دهیم که می شود تقریباً 4000 نفر.»

 

این مراکز و مساجد باید نسبت به سکونت و تأمین خوراک و پوشاک پناهجویان قبول مسؤولیت کرده و در تمام مراحل اداری پذیرش و استقرار از قبیل تنظیم مدارک و مراجعات به دفاتر و ادارات و جستجوی منزل و کار و مدرسه نیز در کنار ایشان باشند.

 

آلتاش و گل بهار با رد انتقاداتی که بعضاً در جامعه و فضای رسانه ای نسبت به کم کاری مسلمانان اروپا نسبت به پناهجویان ابراز می شود، توضیح می دهند که تمام برنامه های ذکر شده خصوصی و مبتنی بر کمک های مالی مسلمانان و بدون حمایت دولت بوده است.

 

آنان می گویند که IGMG در وین (Wien) 200 پناهجو را تکفل کرده و هر کجا که پناهجویان وارد می شوند، گروهی از مسلمانان با بسته های غذایی آماده پذیرایی از ایشان هستند./982/ب103/د

ارسال نظرات