۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۳۰۲۲۵۷

انتقاد امام جمعه قاهره از افزایش توهین و ناسزا در جوامع اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد مکرم مصر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نسبت به افزایش استفاده از توهین و ناسزا در میان مردم ابراز تاسف کرد و این امر را نشات گرفته از دوری جوامع از اسلام دانست.
مظهر شاهين، از علماي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مظهر شاهین امام جمعه این هفته مسجد مکرم مصر، فقدان مذاکره و گفت‌و‌گو را از آفات اصلی عصر تمدن و تکنولوژی توصیف کرد.


مظهر شاهین افزود: فقدان مذاکره که به از آفات عصر حاضر است، در مذاکره سیاسی خلاصه نشده و گفت‌و‌گوی درون خانواده و قطع ارتباط‌های خانوادگی را نیز شامل می‌شود، زیرا بنیان روابط خانوادگی بر گفت‌و‌گو بنا نهاده شده است.


وی با اشاره به آفات فقدان مذاکره در جامعه خاطر نشان کرد: شانه خالی کردن از گفت‌و‌گو منجر به دو چندان شدن مشکلات جامعه و نابودی آن شود. متاسفانه درهم آمیختگی کلمات سنجیده با سخنان و عبارات زشت و زننده و استفاده از این الفاظ در سخنان از سوی مردم، امری مباح شمرده شده است که این خود نشان از نبود اخلاق و دوری از دستورات دین است.


امام جمعه مسجد مکرم مصر تمامی نمازگزاران را به دین الهی، حکمت و موعظه حسنه دعوت و دوری آنان از توهین، ناسزا و استفاده از الفاظ رکیک و زننده را خواستار شد./981/ب902/د

ارسال نظرات