۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۳۰۲۲۱۵
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

نهضت بصیرت افزایی در دانشگاه ها ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه علت لغزش بسیاری از افراد در فتنه 88 بی بصیرتی بود، گفت: باید نهضت بصیرت افزایی در دانشگاه ها ایجاد شود تا جامعه دوباره دچار چالش نشود.
آيت الله صفايي بوشهري:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به سبک زندگی اسلامی از دیدگاه امام حسین(ع) گفت: زندگی از راه حلال و براساس دستورات دینی همان راه خداست و اگر کسی بخواهد از راه حرام کسب حلال کند قطعا به آن نخواهد رسید.


آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: کسانی که در اقتصاد به دنبال کسب ثروت از راه حرام هستند موجب سقوط شخصیت آنها در زندگی دنیا و آتش آخرت خواهد شد.


امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در مسائل سیاسی اگر شخصیتی جناحی از راه معصیت خدا بخواهد به اهداف سیاسی خود برسد، همان اهداف سیاسی آتشی خواهد شد که جان افراد نفوذ خواهد کرد.


وی افزود: انسان در مسائل سیاسی، اخلاقی، اقتصادی مراقب باشد که مبتلا به گناه نشود تا مبادا شخصیت او در جامعه دچار اضمحلال و بحران شود.


آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نقش آفرینی دانشگاه ها در برنامه ریزی دانش بنیان نقش تعالی و به سمت پیشرفت علمی باشد.


وی افزود: در عرصه اقتصاد و فرهنگ دانشگاه ها باید با برنامه‌ریزی های صحیح و با اندیشه های مقام معظم رهبری طراحی و اجرای کنند طوری که مجریان در صحنه و میدان عمل باشند و آن را در جامعه پیاده سازند.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: در تحقق اقتصاد مقاومتی باید تلاش صورت گیرد تا پیشرفت و توسعه کشور دچار رکود و توقف نشود.


امام جمعه بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: فضای حاکم بر دانشگاه ها باید فضای معنویت باشد نه اینکه اردوهای مختلط و اجرای کنسرت در آن که نشان از فرهنگ غربی است.


آیت الله صفایی بوشهری در ادامه بیان داشت: دانشگاه جای پیشرفت علم است و در کنار آن اخلاق نیز همپای ان حرکت کند.


وی اظهار داشت: جوان های انقلابی ما بودند که در جبهه‌های جنگ حماسه آفریدند و اکنون همین جوان های حزب اللهی و انقلابی ما در دانشگاه ها حضور دارند و باید به آنها میدان داده شود.


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه علت لغزش بسیاری از افراد در فتنه 88 عدم بصیرت بود، تصریح کرد: باید نهضت بصیرت افزایی در دانشگاه ها ایجاد شود که جامعه دوباره دچار چالش نشود.


امام جمعه بوشهر در آستانه فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی باید در خانواده و مدرسه و فرهنگ یک جامعه نهادینه شود.


وی افزود: نیاز است با گسترش انتشارات و توسعه کتابخانه های مرکزی و عمومی و کتابخانه های دیجیتال برای مردم فراهم شود.


آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: حمایت مسؤولان و نهاد کتابخانه ها با همکاری اقشار جامعه می توانند با وقف کتابخانه ها در این مسیر کارهای بزرگی انجام دهند.


امام جمعه بوشهر آمار بالای بیکاری و طلاق آن را نگران کننده اعلام کرد و بیان داشت: از هر چهار ازدواج یکی از آنها به طلاق می انجامد، لذا باید مسوولان و خانواده ها و زوجین با مدیریت جدی داشته باشند.


وی افزود: جوانان باید برای تشکیل زندگی مشترک نهایت دقت را داشته باشند تا در آغاز زندگی دچار ازهم پاشیدگی نشوند و والدین در زندگی زوجین دخالت نکنند و در صورت لزوم به آنها مشورت بدهند.


آیت الله صفایی بوشهری گفت: جوانان باید مهارت های زندگی را فرا گیرند و از روی آوردن به محیط های مسموم و مجازی مانند ماهواره ها که در آنها گناه صورت می گیرد جلوگیری کنند.


وی افزود: در کنار همه اینها محبت و صمیمیت بین زوجین مهمتر است و حمایت و هماهنگی در جامعه شکل بگیرد و برای حل مشکلات زوجین اقدام کرد.


امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات جامعه بیکاری جوانان است که بعد از تحصیل در دانشگاه و تشکیل زندگی بیکار نباشد و استقلال اقتصادی پیدا کند.


وی افزود: جوانان استان بوشهر با داشتن تحصیلات عالی و مهارت های فنی و حرفه ای در همه زمینه ها می توانند شغل ایجاد کنند و مسوولان در این زمینه باید حمایت کنند تا زمینه اشتغال انها فراهم شود./833/202/ب1

ارسال نظرات