۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۰۱۷۲۵
نویسنده آمریکایی:

ایران، روسیه و چین تهدیدی علیه هیچ کشوری نیستند

خبرگزاری رسا ـ نویسنده آمریکایی گفت: اقدامات و لفاظی‎های مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نشان می دهد که عملکرد آنها بر اساس این تصور باطل است که ایران، روسیه و چین تهدیدی علیه صلح جهانی هستند، در حالی که این سه کشور تهدیدی علیه هیچ کشوری نیستند.
امريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، لندمن تحلیلگر آمریکایی طی مقاله ای در پایگاه اینترنتی «پیپلز وویس» نوشت: تنها مثال، اقدامات تهاجمی کنونی و احتمالا برنامه ریزی شده، اقدامات ناتو به سرکردگی آمریکا و طرح های تل آویو است. روسیه، چین و ایران هیچ کس را تهدید نمی کنند. اتهام مسکو درباره سیاست تهاجمی واشنگتن در خاورمیانه، اروپا و سایر مناطق جهان موجه است.


این نویسنده آمریکایی مقاله اش را در واکنش به انتشار گزارش هایی درباره درخواست مقامات ارشد نظامی آمریکایی برای افزایش حضور چرخشی سربازان آمریکایی در اروپا و انجام رزمایش های بیشتری با هدف مقابله با روسیه به نگارش در آورده است.


لندمن، تبعات چنین رویکردی از سوی آمریکا را ناگوار توصیف کرد و هشدار داد: بر خلاف ادعای مقامات نظامی آمریکا تقویت حضور نظامی واشنگتن در اروپا کمکی به بهبود وضعیت امنیتی و حفظ ثبات در منطقه نخواهد کرد. تاکید بر تهدیدهای روسیه که وجود خارجی ندارد در کنار اقدامات تحریک آمیز، خطر مقابله مستقیم غرب و شرق را در بر دارد.


این تحلیلگر تاکید کرد: مقامات وزارت دفاع آمریکا و فرماندهان پنتاگون، خود جنگ طلب هستند. ژنرال «فیلیپ بریدلاو» فرمانده ارشد ناتو مدعی است همکاری دیپلماتیک با مسکو به معنای پذیرش دستور کار این کشور در اوکراین است.


لندمن درباره توافقات صلح مینسک درباره اوکراین گفت: تلاش های تمام عیار روسیه برای حل دیپلماتیک درگیری ها در اوکراین نشان می دهد که بسیار از سیاست آمریکا فاصله دارد.


ژنرال «بریدلاو» فرمانده ارشد ناتو به تازگی استقرار نیروهای بیشتری به صورت چرخشی را در اروپا خواستار شد و گفت: تصمیمات نهایی درباره این طرح در چند ماه آینده اتخاذ خواهد شد.


نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد: سران ارتش آمریکا در انجمن دفاع ملی «ریگان» از ضرورت اعزام نیروی بیشتر به اروپا به صورت چرخشی سخن گفتند./982/ب103/د

منبع : ایرنا

ارسال نظرات