۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۳۰۱۵۲۹

یک یمنی عضو شورای شهری در آمریکا شد

خبرگزاری رسا ـ یک شهروند آمریکایی یمنی تبار به عنوان عضو شورای شهر همترامک آمریکا انتخاب شد.
مرکز اسلامي و مسجد امام علي (ع) در شهر همترامک آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شهر همترامک یکی از شهرهای ایالت میشیگان، است که سابقا دارای اکثریت قومی لهستانی و نیز اکثریت دینی کاتولیک بود.

 

در چند سال اخیر به دلیل افزایش مهاجران مسلمان بافت جمعیتی این شهر تغییر کرده است به طوری که تخمین زده می شود بش از نیمی از اهالی این شهر مسلمان هستند. همچنین همترامک تنها شهری در آمریکا است که اکثریت اعضای شورای شهر آن را مسلمانان تشکیل می دهند.

 

سعد المسماری، شهروند 28 ساله یمنی ـ آمریکایی که به تازگی به عنوان یکی از اعضای شورای شهر همترامک برگزیده شده است به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: از این که به عنوان شهروندی مسلمان به عنوان نماینده شهر برگزیده شده ام خرسندم اما در این پست به همه افراد (فارغ از دین و نژاد) خدمت خواهم کرد.

 

در شورای شهر همترامک 6 نماینده حضور دارد که به دلیل بافت جمعیتی، 4 تن از این 6 نماینده باید مسلمان باشند. سه تن از این نمایندگان مسلمان بنگلادشی و نفر چهارم سعد المسماری یمنی الاصل هستند که در سال 2009 به آمریکا مهاجرت کرده و در سال 2011 شهروند ایالات متحده شده است.

 

جمعیت لهستانی و کاتولیک این شهر از 90 درصد در دهه 1970 تا 11 درصد در سال 2015 کاهش یافته است و کلیساها جای خود را به مساجد داده اند. به طوری که در مواقع نماز در اکثر خیابان های این شهر صدای اذان شنیده می شود.

 

به گزارش سازمان ثبت احوال آمریکا در حال حاضر مهاجران عرب تبار مسلمان 24 درصد جمعیت همترامک را تشکیل می دهند و سایر مسلمانان این شهر از کشورهای اروپای شرقی و بالکان و نیز از کشورهای آسیای جنوب شرقی هستند./847/ب904/د

ارسال نظرات