۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۳۰۰۹۳۵

عذرخواهی یکی از علمای تونس از ملت عراق به دلیل پیوستن شهروندان این کشور به داعش

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای اهل سنت تونس از پیوستن جوانان کشورش به جریان تروریستی داعش در عراق و سوریه معذرت خواهی کرد.
شيخ بدر البداني، استاد دانشگاه زيتون تونس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، شیخ بدر البدانی، استاد دانشگاه زیتون تونس امروز در دومین همایش بین المللی ترتیل السجادیه که به مناسبت شهادت امام زین العابدین (ع) از سوی آستان مقدس حسینی در کربلا برگزار شد، مردم تونس را بدهکار مردم عراق دانست و گفت: ریشه بسیاری از سرفصل‎های درسی مانند فلسفه، جغرافیا و تاریخ که در دانشگاه و مدرسه‎های تونس تدریس می شود، به عراق باز می گردد. این حقیقتی است که مردم تونس نباید آن را فراموش کنند.


وی حضور در همایش ترتیل السجادیه را مایه افتخار دانست و خاطرنشان ساخت: برادری و محبتی که در این همایش با توجه به اختلاف مذهبی مشاهده می شود نتیجه حفظ وحدت و پایبندی به اصول دینی و فرهنگی است.


این عالم اهل سنت تونس ادامه داد: هدف از مشارکت من در این همایش بین المللی شناساندن زندگانی امام سجاد (ع)، معرفی کتاب رساله الحقوق، صحیفه سجادیه و بازتاب تفکرات و نظریات این امام همام است.


وی در بخش دیگر سخنان خود از موسسه، نهاد و مردم تونس خواست که مانع از پیوستن جوانان این کشور به جریان تروریستی داعش در سوریه و عراق شوند و گفت: از مردم عراق به دلیل پیوستن جوانان تونسی به جریان تروریستی داعش در عراق معذرت می خواهم.


شیخ البدانی پیوستن جوانان به جریان تروریستی و وحشی داعش را موجب آسیب به وحدت جهان اسلامی خواند و تصریح کرد: تروریست‎های که از تونس به جریان‎های تکفیری می‎پیوندند به علت حرکت بر خلاف عقیده و فکر مردم این کشور، اهل تونس برشمرده نمی شوند./994/ب902/د

ارسال نظرات