۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۳۰۰۸۷۰
یکی از روحانیان تونسی:

امام سجاد پاسدار انقلاب عاشورا بود

خبرگزاری رسا ـ اندیشمند اسلامی اهل کشور تونس گفت: تحمیل اعتقاد و عقاید اموی در زمان امام سجاد(ع) به عنوان یک تهدید در جامعه اسلامی مطرح بود که آن امام با بیانات و سخنان خود جلوی انشقاق و مخدوش شدن چهره ناب اسلامی و قیام امام حسین(ع) را گرفت.
امام سجاد پاسدار انقلاب عاشورا بود

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، جمال بن محمد الطاهر عمار اندیشمند اسلامی اهل کشور تونس امروز شنبه در مراسم اختتامیه پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) عنوان کرد: امام سجاد(ع) نمونه بارز و تمام اندیشه، انقلاب و معرفت الهی بود.

 

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) به عکس آنچه که در برخی از محافل گفته می شود چهره ای انقلابی به شمار می آید زیرا زندگی او به معنای واقعی حفاظت از انقلاب و قیام امام حسین(ع) بود.

 

این اندیشمند اهل تونس با اشاره به اینکه برای درک بهتر سجایای امام سجاد(ع) باید مردم و اهل امت آن زمان را شناخت گفت: گفته ها و همراهی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)در کوفه و مسؤولیت این امام بزرگوار در بیان حقایق کربلا سبب روشن شدن خباثت امویان شد.

 

جمال بن محمد الطاهر عمار با تاکید بر اینکه تمامی امامان با توجه به شرایط و فراخور زمان دست به اقدامات الهی می زنند، تصریح کرد: در زمان امام سجاد(ع) به دلیل ضعف اعتقادی و ایمانی مردم، ایشان تصمیم به بیان و سخنرانی تند و صریح پرداختند و برای بقا و ماندگار شدن در میان امت اسلامی صحیفه سجادیه گردآوری شد.

 

وی بیان کرد: تحمیل اعتقاد و عقاید اموی در آن زمان به عنوان یک تهدید در جامعه اسلامی مطرح بود که امام سجاد (ع) با بیانات و سخنان خود جلوی انشقاق و مخدوش شدن چهره ناب اسلامی و قیام امام حسین(ع) را گرفت.

 

این اندیشمند افزود: امام سجاد(ع)  زمانی این مسؤولیت را بر عهده گرفتند که در برخی مردم عقاید اسلامی و عرفانی ضعیف شده بود که همین امر سبب اتفاق کربلا و شهادت امام حسین(ع)  شد.

 

وی در ادامه با تاکید بر این مطلب که فلسفه عزاداری امام حسین حفاظت و بیان حقایق و روح انقلابی ایشان است عنوان کرد: امام خمینی(ره) نیز توانست با تکیه بر فلسفه و روح انقلاب و قیام عاشورا به پیروزی برسد.

 

جمال بن محمد الطاهر عمار در بیان بخش دیگری از سجایای امام سجاد(ع)  گفت: برپایی سیستم آموزشی برای بردگان و آزادی آنان بعد از فراگیری علوم اسلامی یکی دیگر از اقدامات مهم امام سجاد(ع)  در حفاظت از اسلام بود.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسؤولیت های امام سجاد (ع) احیای معنویات در آثار به جا مانده و به یادگار رسیده از صحیفه سجادیه مشاهده می شود.

 

این عالم دینی اهل تونس در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در آن زمان کمبود علم و معرفت در دو جنبه عقیدتی و عملی و اخلاقی است که در بصیرت اجتماعی مهم و لازم است، امام در یکی از مناجات های صحیفه سجادیه برای برطرف شدن شک ها و تردید ها رهنمودهای بسیار ارزنده ای را بیان کرده اند.

 

جمال بن محمد الطاهر عمار اضافه کرد: هدف آن بزرگوار تربیت و رهنمون امت، آشنایی آنها با تفکر اصیل اهل بیت و داشتن جامعه اصیل اسلامی بوده است.

 

وی در پایان سخنان خود با یاداوری انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی در بیداری و هدایت مردم خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) با الهم از توصیه ها و رهنمون های امام سجاد این انقلاب را به پیروزی رساند و هبر ایران نیز راه این بزرگوار را ادامه میدهد و باید دانست که نمی شود کشور سالمی داشته باشیم مگر به تاسی از امام سجاد(ع) و اهل بیت./851/ب202/د

ارسال نظرات