۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۳۰۰۶۸۹
امام جمعه میانه:

دولت به جای خروج بازار خودرو از رکود به مسأله ازدواج جوانان توجه کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حامدی با طرح این سؤال که آیا اعطای وام خرید خودرو از اعطای تسهیلات بانکی برای ازدواج جوانان، اهمیت بیشتری دارد؟، گفت: دولت به جای خروج بازار خودرو از رکود به مسأله ازدواج جوانان توجه کند.
حجت الاسلام حامدي

حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه شهر میانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تصمیم جدید دولت در راستای اعطای وام 25 میلیون تومانی وام خرید خودرو جهت خروج رکود بازار اظهار داشت: وام خرید خودرو در حالی از سوی دولت پرداخت می شود که جوانان هنوز در مسأله ازدواج با مشکلات جدی روبه رو هستند.


وی با اشاره به میزان تسهیلات بانکی بسیار کم ازدواج جوانان افزود: تعصب نشان دادن به تولیدات داخلی و افزایش کیفیت محصولات باید مورد توجه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کشور قرار گیرد، مردم نسبت به کیفیت و قیمت تولیدات داخلی گله‌مند هستند نه این‌که خواستار تسهیلات وام خودرو باشند.


حجت الاسلام حامدی با طرح این سؤال که آیا اعطای وام خرید خودرو از اعطای تسهیلات بانکی برای ازدواج جوانان، اهمیت بیشتری دارد؟ گفت: اگر این تسهیلات برای ازدواج جوانان تخصیص یابد، بسیاری از معضلات اجتماعی، اخلاقی و حتی اقتصادی برطرف خواهد شد.


امام جمعه میانه با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی برای دوران پس از تحریم نیز مورد سفارش رهبر انقلاب است، تصریح کرد: دولت باید در عمل به مسائلی همچون اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به مشکلات اساسی جامعه از جمله بیکاری و اشتغال جوانان برنامه های خود را اجرایی کند، ضمن این‌که رونق بازار خودرو با افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده ممکن است.


وی با بیان این موضوع که با شعار دادن گره از مشکلات کشور باز نخواهد شد، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بارها بر مسأله اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی تاکید داشته اند که متاسفانه دولتمردان تا کنون به این مسائل توجه جدی نداشته اند.


حجت الاسلام حامدی گفت: کار باکیفیت و اعتقادی از شاخصه های اصلی یک مسلمان در مباحث اقتصادی و بازار کسب و کار به شمار می آید، با کمال تاسف در حال حاضر کشورهای غربی در عمل به آموزه های دینی در تولید محصولات از ما سبقت گرفته اند.


امام جمعه میانه همچنین با اشاره به اهمیت موضوع اصلاح الگوی مصرف و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه، اظهار داشت: متاسفانه این موارد در جامعه ایرانی و اسلامی ما در حال کم رنگ شدن است و دولتمردان نظام باید راهکاری عملی برای از بین بردن فرهنگ تجمل‌گرایی غربی در کشور ارائه دهند./935/302/ب2

ارسال نظرات