۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۳۰۰۶۵۱

پنتاگون به دنبال جنگ سایبری با قابلیت کشتن انسان‌ها

خبرگزاری رسا ـ وزارت دفاع آمریکا به دنبال بستن قرارداد با یکی از شرکتهای تسلیحاتی در این کشور است که به پنتاگون اجازه می‌دهد ضمن آسیب زدن به زیرساخت‌های حیاتی «دشمن»، توان کشتن انسانها را داشته باشد.
جاسوسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه‌های خبری از تلاش پنتاگون برای دستیابی به توانمندی کشاندن جنگ سایبری به مرحله‌ای است که به واشنگتن توان هدف قرار دادن زیرساختهای حیاتی دیگر کشورها و مرگ انسان‌ها را بدهد.

 

راشا تودی در گزارشی با عنوان «پنتاگون در تلاش برای سلاح‌های سایبری با قابلیت کشتن در جهان است»، از تلاش وزارت دفاع آمریکا برای کشاندن جنگ سایبری به مرحله‌ گرفتن جان انسان‌ها خبر داده است.

 

در این گزارش آمده است: «با توجه به قرارداد آتی نظامی به ارزش حدود نیم میلیارد دلاری، جنگ سایبری شاید به مرحله آسیب زدن واقعی به انسانها پیش برود».

 

بر همین اساس پایگاه دیفنس وان خبر داده که شرکتهای آمریکایی تسلیحاتی «ریتیون»، «نورترن گرومان« و «لاکهید مارتین» در حال رقابت بر سر پروژه 460 میلیون دلاری فرماندهی سایبری آمریکا هستند؛ ‌پروژه‌ای که می‌خواهد به ارتش آمریکا این امکان را بدهد که سبب به جان هم افتادن زیرساختهای حیاتی «دشمن» شود.

 

به گفته این پایگاه، پیش‌نویس قرارداد 5 ساله 114 صفحه‌ای که 30 سپتامبر منتشر شده نشان می‌دهد پنتاگون به دنبال طرحی با همکاری شرکتهای خصوصی برای حمایت از عملیاتهای نظامی از طریق جنگ سایبری است.

 

بر اساس این طرح وزارت دفاع آمریکا، قرار است «کارآمدی و کارآیی مهمات مشترک سایبری» به حد «سلاحهای سایبری» ارتقا یابد.

 

راشا تودی در ادامه گزارش تاکید کرد: «برخی از فعالیتهای جاسوسی مستقیم‌تر سایبری، آغاز "آتش‌ها و ضربات سایبری" به سخت افزار دشمن را شامل می‌شود که این موضوع آن را از نوع جدید جنگ سایبری از حملات الکترونیکی سنتی مجزا می‌کند. این موضع حتی از استاکس نت ویروس نابودکننده سانتریفیوژی هم متفاوت است و می‌تواند تهدیدی برای جان انسان باشد».

 

در سند منتشر شده در پایگاه آمریکایی «دیفنس وان» حتی نیازمندیهای مورد نظر در قرارداد پنتاگون از شرکتها برای «توانمندیها و تسلیحات» سایبری هم ذکر شده است که از جمله آنها «حداقل سه سال سابقه هدف قرار دادن و حمله سایبری» بوده است./982/ب102/د

ارسال نظرات