۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۳۰۰۳۳۸
امام جمعه میانه تأکید کرد؛

غنی‌سازی 20 درصد برگ برنده دیپلماسی کشور

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حامدی گفت: غنی‌سازی 20 درصد برگ برنده دیپلماسی خارجی کشور در جریان مذاکرات هسته‌ای بوده است.
حجت الاسلام حامدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی، رییس مدارک علمی حوزه های علمیه کشور عصر امروز در جمع اعضای ستاد قرارگاه اقتصادی بسیج سازندگی میانه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: علی‌رغم توصیه‌های مکرر رهبری شاهد کاستی و ضعف در عملکرد دستگاه های اجرایی در سطح کلان کشور هستیم.

 


وی با بیان این‌که صرف شعار دادن در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی کار ساز نخواهد بود، خاطرنشان کرد: انتظار می رود دولتمردان با مشارکت نیروهای بسیج در پروژه های عمرانی و اقتصادی در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قدم های جدی و عملی بردارند.

 


امام جمعه میانه با بیان این‌که رکود در برخی از عرصه‌های اقتصادی تعجب برانگیز است، افزود: مسأله توافقات هسته ای و دوران پسابرجام نباید منجر به کم کاری مسؤولان و ایجاد امید و انگیزه در بین مردم و چشم دوختن به وعده های تو خالی دشمنان نظام و انقلاب شود.

 


حجت الاسلام حامدی با اشاره به بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: اگر امروز شاهد پیشرفت های علمی، نظامی و دفاعی هستیم، همه در سایه تحریم های دشمن بوده است، اعتماد و اعتقاد به روحیه بسیجی و اقتصاد مقاومتی ثابت کرد که در طول هشت سال دفاع مقدس دشمنان نخواهند توانست به اهداف شوم خود دست یابند.

 


وی ادامه داد: اگر ایران اسلامی با این وسعت و منابع طبیعی فراوان تنها در کشاورزی موفق عمل کند، خواهد توانست کمر غول های بزرگ اقتصادی و صنعتی دنیا را بشکند، به شرطی که باور و اعتقاد قلبی به جوانان داشته باشیم و چشم به دست دشمنان ندوزیم.

 


رییس مدارک علمی حوزه های علمیه کشور با بیان این‌که غنی سازی 20 درصدی اورانیوم بدون در نظر گرفتن روحیه جهادی و بسیجی امکان پذیر نبود، افزود: اگر واقعا به جوانان اعتماد داشته باشیم بعد از چندین سال اکنون، در برخی محصولات کشاورزی و صنعتی واردکننده و محتاج کشورهای غربی نبودیم.

 


امام جمعه میانه با بیان این‌که غنی‌سازی 20 درصد برگ برنده دیپلماسی خارجی کشور در جریان مذاکرات هسته‌ای بوده است، گفت: وضعیت کشور ایجاب می کند که با تکیه بر توان داخلی و استفاده از جوانان گوش به فرمان رهبر انقلاب قدم برداشته و به وظایف اجتماعی و شرعی خود عمل کنیم.

 


وی همچنین بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی با سازمان بسیج سازندگی و فرهنگ سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف، پرهیز از مصرف گرایی و حمایت از کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: میزان مصرف انرژی و بهره‌وری در کشور در مقایسه با جمعیت و میانگین جهانی همخوانی ندارد که بایستی در عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی لحاظ شود./935/202/ب1

ارسال نظرات