۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۹۹۳۷۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

آل سعود مزدور آمریکا و صهیونیست ها در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران، آل سعود را مزدور آمریکا و صهیونیست ها در منطقه دانست و گفت: سیاست‌های خباثت‌آلود آل سعود تنها در جهت تأمین منافع آمریکا و صهیونیست ها در منطقه است.
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) نکا با محکوم کردن تأیید حکم آیت الله نمر از سوی حکام سفاک آل سعود گفت: این حکم، نمونه بارز ظلم به اسلام و مسلمین است و امت اسلام نباید خاموش بنشینند و آرام باشند.

 

وی با بیان این که در اسلام، علما و روحانیان از جایگاه ویژه و برجسته ای برخوردارند و توهین و اهانت به آنان چهره ای زشت و نکوهیده در بین مسلمانان دارد، ادامه داد: هیچ نوع اهانت به علمای شیعه و سنی از سوی ما قابل قبول نیست و با اعتراض همه جانبه همراه است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اعدام روحانی برجسته شیعه عربستان آیت الله نمر باقرالنمر، خشم مسلمانان جهان و به ویژه شیعیان را علیه حکام فاسد آل سعود در پی خواهد داشت، ادامه داد: متأسفانه در برابر این حکم غیر عقلی و انسانی هیچ واکنشی از سوی سردمداران حقوق بشر انجام نشده است.

 

حجت الاسلام طاهری روحانیت آگاه ضمن محکومیت این حکم ظالمانه به مسؤولان سعودی هشدار می دهد که بی حرمتی به ساحت علمای شیعه و سنی با عکس العمل شدید شیعیان همراه است.

 

وی با اشاره به این که کشورهای اسلامی باید همراه یکدیگر بوده و در برابر این اقدام ناشایست مقاومت کنند، تصریح کرد: شیخ نمر مبارزی شجاع است که با دلیل مبارزاتش علیه آل سعود شکنجه و بازداشت شد.

 

حجت الاسلام طاهری با تاکید بر این که کشورهای اسلامی باید وحدت و همبستگی داشته باشند، ادامه داد: مسلمانان نباید هیچ گاه فریب نقشه های دشمنان را بخورند که آن ها می خواهند به منافع و اهداف خود دست پیدا کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اعدام شیخ نمر تنفر ملت های مسلمان را نسبت به آل سعود بیشتر می کند، گفت: عربستان تحت سلطه ایادی استکبار جهانی قرار داشته و در راستای تامین منافع و اهداف آنان فعالیت می کند.

 

حجت الاسلام طاهرری به سیاست های خصمانه آل سعود در برابر کشورهای اسلامی منطقه اشاره کرد و گفت: امروز رژیم آل سعود به درماندگی و خودکامگی رسیده است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر صدور حکم اعدام برای شیخ نمر از سوی دولت عربستان، خاطرنشان کرد: مدعیان دفاع از حقوق بشر که خودرا مدافع حقوق انسانها می دانند چرا در برابر صدور این حکم زبان به دهان گرفته اند.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حملات و جنایات عربستان در کشور یمن، گفت: مردم کشور یمن تحت سخت ترین جنایات قرار دارند که آل سعود از هر اقدام ضد انسانی بهره گیری می کند و جای تعجب است که کشوری که خود را خادم الحرمین می داند دست به چنین اقداماتی زده و دست به کشتن مسلمانان بزند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که مجامع به اصطلاح حقوق بشری و کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر جنایات کشور یمن سکوت کردند، خاطرنشان کرد: آن ها تنها ادعای حقوق بشر داشته و چشمان خود را به جنایات کشور یمن بستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ایران هراسی را هدف اصلی آل سعود دانست و با اشاره به فعالیت رسانه های دولت سعودی در این جهت تصریح کرد: در همین قضیه فاجعه منا نیز آل سعود به دنبال معطوف کردن علت حادثه به سمت حجاج ایرانی است.

 

وی با بیان این‌که حرمین شریفین اختصاص به کشور خاصی ندارد، ابراز کرد: آل‌سعود لیاقت خادمی حرمین شریفین را ندارند، همه اتفاقات حج امسال نشان از بی‌کفایتی سران آل‌سعود دارد، سران عربستان چشمان خود را باز کنند و از جنایاتی که در حج امسال اتفاق افتاده درس بگیرند تا در سال‌های آینده شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، آل سعود را مزدور آمریکا و صهیونیست ها در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: سیاست‌های خباثت‌آلود آل سعود تنها در جهت تأمین منافع آمریکا و صهیونیست ها در منطقه است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امت اسلامی نباید در برابر جنایت‌های آل سعود در منطقه سکوت کنند، تصریح کرد: امروز دستان پلید آل سعود به خون های پاک هزاران انسان بی گناه در کشورهای مختلف اسلامی آلوده است./950/201/ب3

ارسال نظرات