۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۹۸۸۹۵
رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مطرح کرد؛

برگزاری نشست‌های فصلی با علمای اهل سنت/ اتحاد و همدلی بیشتر مسلمانان با هم اندیشی علمای برجسته جهان اسلام

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مختاری گفت: ما به طور فصلی و به درخواست مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دوره هایی با حضور علمای برجسته جهان اسلام برگزار می کنیم تا گفتمان و هم اندیشی مناسبی در مورد مسائل روز جهان اسلام و مسلمانان صورت بگیرد و اتحاد و هم دلی بین علمای ایران و سایر مناطق جهان افزایش یابد.
حجت‌الاسلام محمدحسين مختاري ديدار آيت الله نوري همداني با علماي هند و موريتاني ديدار آيت الله نوري همداني با علماي هند و موريتاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی پیش از ظهر امروز در دیداری که به همراه جمعی از علمای هند و ساحل آفریقا با حضرت آیت الله نوری همدانی داشت، ضمن ابراز خرسندی از برقراری این دیدار، گفت: یکی از فعالیت های عمده پژوهشگاه مطالعات تقریبی این بوده که به طور فصلی از علمای اهل سنت کشورهای مختلف برای هم اندیشی دعوت می کند.

 

وی افزود: در این دوره نیز عالمان سرشناسی از هند، موریتانی و ساحل آفریقا دعوت کرده ایم تا در جلساتی که طی دو روز برگزار خواهیم کرد در مورد مسائل مهم جهان اسلام بحث و گفت‌وگوی مفیدی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام مختاری هدف اصلی از این دوره را برون رفت از بحران های حال حاضر جهان اسلام دانست و یادآور شد: ما این دوره ها و جلسات را به درخواست مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار کرده ایم تا گفتمان و هم اندیشی مناسبی در مورد مسائل روز جهان اسلام و مسلمانان صورت بگیرد و اتحاد و هم دلی بین علمای ایران و سایر مناطق جهان افزایش یابد.

 

وی ادامه داد: در این دوره برخی از اعضای جامعه مدرسین هم حضور خواهند داشت و بعد از تمام شدن جلسات افراد را به مشهد مقدس و حوزه علمیه اهل سنت تایباد برای مشاهده فعالیت های شان خواهیم برد.

 

در ادامه این دیدار شیخ موسی سار عضو انجمن ائمه جمعه و جماعات ساحل آفریقا نیز با ابراز خرسندی از شرفیابی به محضر حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: شکی نیست امت اسلامی بسیار زیاد و متفرق هستند اما چیزی که باعث وحدت و انسجام هرچه بیشتر آنها می شود خدای واحد، کتاب واحد، پیامبر واحد و قبله واحد است.

 

وی افزود: اگر مسلمانان از یکدیگر فاصله بگیرند و هرکدام فقط به فکر خودشان باشند دشمنان در بین آنها رسوخ می کند و همچنین باید بتوانیم با همراهی همدیگر جلوی افراط گرایی را بگیریم.

 

گفتنی است در این دیدار مفتی زاهد رییس دپارتمان اهل سنت هندوستان، دکتر ارشد قاضی رییس دپارتمان اهل سنت شرق آسیا، دکتر محمد سلیم معاون دانشگاه اسلامی علیگر هند، شیخ موسی سار عضو انجمن ائمه جمعه و جماعات ساحل آفریقا و جمعی از پژوهشگران پژ<هشگاه مطالعات تقریبی حضور داشتند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات