۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۲۹۸۷۸۴
کارشناس مذهبی:

پیروان امام حسین پیام اعتدال کربلا را دریافت کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی یکی از درس های عاشورا را درس اعتدال دانست و گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا هم شمشیر تیز می کردند، هم قرآن می خواندند و هم به بچه های خود محبت می کردند، پیروان اباعبدالله(ع) هم بایستی پیام اعتدال را از کربلا دریافت کنند، اسلام دین اعتدال است، راه صحیح، راه وسط و پرهیز از افراط و تفریط است.
اعتدال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی اسدی، کارشناس مذهبی، شب گذشته در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد محسنیه خیابان معراج اصفهان، گفت: یکی از درس های قیام عاشورا درس اعتدال است، امام حسین(ع) در شب عاشورا هم شمشیر تیز می کردند و مهیای جنگ می شدند و هم قرآن می خواندند و به بچه های خود محبت می کردند.

 

وی ادامه داد: هیچ کدام از کارهای شب عاشورا مانع از آن نشد تا امام حسین(ع) از کار دیگر غافل شوند، پیروان اباعبدالله(ع) هم بایستی پیام اعتدال را از کربلا دریافت کنند، اسلام هم دین اعتدال است، خداوند در قرآن می فرماید" کلوا و اشربو و لا تسرفوا" ، اسلام می گوید دچار افراط و تفریط نشویم.

 

کارشناس مذهبی افزود: در عزاداری ها هم بدانیم که عزاداری که همراه با افراط و تفریط باشد سبب رشد ما نخواهد شد، برخی به خاطر درس خواندن عزاداری را ترک می کنند برخی هم آن قدر افراط می کنند که از تمام درس و زندگی خود می مانند، اسلام می گوید در انفاق کردن نه دستت را در گردن خود بیانداز که نتوانی به کسی کمک کنی و نه دستت را آن قدر گشاده بگیر که چیزی برای خودت باقی نماند.

 

حجت الاسلام اسدی بیان داشت: در محبت کردن به خانواده هم اگر محبت ما کم باشد، فرزندان مجبور به گدایی محبت از بیگانگان می شوند و نتیجه آن روابط حرام و نامشروع خواهد شد، اگر محبت ها بیش از حد شد هم فرزندان روی پای خود بار نمی آیند و در جامعه دچار مشکل خواهند شد و به انحراف کشیده می شوند.

 

وی اظهار داشت: عده ای از مردم اصلاً به مسجد نمی روند و بهانه می کنند که ما کار می کنیم، عده ای هم آن قدر به امور مسجد می پردازند که به کلی از کار و زندگی غافل می شوند، در قرآن مجید نمونه های فراوانی وجود دارد که مسلمانان را از زیاده روی و کم روی در کارها بر حذر می دارند.

 

کارشناس مذهبی ابراز داشت: امام علی(ع) حرکت کردن به چپ و راست را صحیح ندانستند و راه راست و وسط را به مؤمنین توصیه کردند، بنابر بسیاری از تفاسیر و فرموده حضرات معصومین(ع) صراط مستقیمی که در سوره حمد می خوانیم همان راه اعتدال و پیروی از دستورات خداوند و پرهیز از افراط و تفریط است. /869/203/ب3

ارسال نظرات