۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۲۹۸۵۷۴
آمانو:

ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند بوده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای، از پایبند بودن ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای خبر داد.
آمانو در کميسيون برجام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «یوکیا آمانو،» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی «ال پایس،» برنامه های هسته ای ایران را غیر نظامی اعلام کرد. آمانو در این مصاحبه تصریح کرد: «اجرای توافق هسته‌ای ایران، فرایندی طولانی مدت است که چندین مرحله مختلف دارد. ممکن است در اجرای هرکدام از این مراحل مشکلاتی پیش‌آید؛ اما تاکنون ایران به تمام تعهدات خود پایبند بوده است.» وی درخصوص همکاری مقامات ایران پس از امضاء این توافق، تاکید کرد: باید بگویم آنها تمام تعهدات خود را اجرا کرده اند.

 

وی در ادامه افزود: اجرای این توافق، به تازگی آغاز شده است و بر روابط دو طرف بی‌اعتمادی حاکم است.

 

آمانو در خصوص بازدید از پارچین گفت: «تهران همواره تمایلی نداشته است از تاسیسات نظامی آن بازدید شود؛ اما بازدید از پارچین یکی از تعهدات ایران است و این کشور به آژانس اجازه داده است در اواسط سپتامبر (30 روز منتهی به 8 مهر) از آنجا بازدید کند. پارچین از لحاظ فنی و سیاسی بسیار مهم است و هدف از بازدید آن، بازگرداندن اعتماد است.»

 

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ به این سوال خبرنگار که به کشورهای بدبین به این توافق نظیر اسرائیل چه خواهید گفت، تصریح کرد: با اجرای این توافق، ابزارهای کنترلی بیشتری در اختیار ما قرار خواهد گرفت و فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاهش خواهد یافت. نظر من این است، هرچند هر کشوری برای خود صاحب‌نظر است و من در موقعیتی نیستم که بگویم نظر چه کسی درست است.»/982/ب101/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات