۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۹۸۱۰۴

بررسی نقش آمریکا برای سرنگونی بشار اسد در ویکی‎لیکس

خبرگزاری رسا ـ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس از تلاش‌های آمریکا برای سرنگونی بشار اسد، سال‌ها پیش از آغاز جنگ داخلی این کشور خبر داد.
جولين آسانژ

 

به گزارش خبرگزاری رسا،جولین آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی‌لیکس، در افشاگری تازه خود، از تلاش‌های آمریکا برای سرنگونی بشار اسد، رییس‌جمهور سوریه، از سال 2006 پرده برداشت.

 

او گفت: آمریکا از سال 2006 کوشیده است بشار اسد را نسبت به اطرافیانش بدبین کند. مقامات آمریکایی در همه این سال‌ها قصد داشتند دولت سوریه را درگیر افکاری مانند کودتا کنند تا برای ممانعت از آن، به اقدام متقابل دست بزند. واشنگتن می‌خواهد از این طریق، به اختلافات فرقه‌ای در سوریه دامن بزند.

 

آسانژ افزود: قصد آمریکا از برجسته کردن مبارزه دولت سوریه علیه تروریست‌ها، ارائه چهره ضعیفی از این کشور بوده است تا به همه بگوید بشار اسد نمی‌تواند آن را به درستی اداره کند و کنترل کاملش را در اختیار ندارد.

 

دولت سوریه از سال 2011 با گروه‌های تروریستی مختلف، از جمله داعش، درگیر است. از آغاز جنگ داخلی این کشور، آمریکا و هم‌پیمانانش با تجهیز و آموزش شورشیان مخالف دولت در تلاشند بشار اسد را از قدرت برکنار کنند./982/ب102/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات