۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۶۵۲۹
استاد حوزه علمیه:

همه مشکلات انسان ریشه در جهل دارد

خبر گذاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این که تمام مشکلات انسان ریشه در جهل او دارد، گفت: جهل مایه بدبختی و زمینه نابودی انسان را فراهم می کند و او را به بدی ها سوق می دهد.
عقل عقل عقل امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید رضا مدرسی، استاد حوزه علمیه، امشب در ششمین شب مراسم عزاداری ایام محرم که در حسینیه ثار الله کرمان برگزار شد، با اشاره به این که مرگ حق است و هر انسانی از این دنیا خواهد رفت، گفت: مرگ و زندگی در دست خداست و ما در این موضوع هیچ قدرتی نداریم.

 

وی با اشاره به این که ما نباید در دنیا اظهار قدرت و عظمت کنیم، افزود: هر کس در این دنیا ادعای قدرت و تکبر کرد، به گواهی تاریخ دچار خسران و ضرر دنیوی و اخروی خواهد شد.

 

حجت الاسلام مدرسی ادامه داد: برخی از افراد احکام الهی را به مسخرگی و استهزا می گیرند و حال آن که از عواقب دنیوی و اخروی این کار زشت مطلع نیستند و در واقع خود را در معرض مجازات های دنیوی و اخروی قرار می دهند.

 

وی با اشاره به حدیثی، افزود: این افراد دچار زیان اخروی می شوند و هیچ گاه رنگ بهشت را نخواهند دید.

 

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به این که وجه تمایز انسان از حیوانات قوه عقل است، گفت: عقل راهنمای انسان مومن در سیر خداشناسی و رسیدن به خداست.

 

وی با اشاره به سایر آثار عقل، تصریح کرد: انسان مومن با عقل خویش به بهشت دست می یابد و با این قوه می تواند راه دین را از ضلالت و گمراهی تشخیص دهد.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به این که تمام مشکلات انسان ریشه در جهل او دارد، تصریح کرد: جهل مایه بدبختی و زمینه نابودی انسان را فراهم می کندو او را به بدی ها سوق می دهد.

 

وی با اشاره به صفات انسان عاقل، تصریح کرد: انسان عاقل بد زبان و سبب آزار دیگران نمی شود و با اخلاق نیک با افراد برخورد می کند.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به احادیثی از امیرمومنان(ع) تصریح کرد: باید انسان به گونه ای با دیگران برخورد کند که وقتی مرگ او فرا رسید دیگران در غم فراق او اشک بریزند و از طرف دیگر در زمان حیات او به وجود وی افتخار کنند.

 

وی با اشاره به ویژگی های خاص امام حسین (ع) نسبت به سایر ائمه، اظهار داشت: این وجوه تمایز عبارت از این است که مهدی (عج) از صلب امام حسین(ع) است و در تربت امام حسین(ع) شفا وجود دارد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به سایر صفات خاصه امام حسین(ع) تصریح کرد: دعا در تحت قبه امام حسین علیه السلام به استجابت نزدیک تر است و قبر این امام همام از همان ابتدای خلقت محل زیارت فرشتگان بوده است.

 

وی با اشاره به پیشینه روضه خوانی و گریه بر امام حسین(ع)، تصریح کرد: نخستین روضه خوان امام حسین(ع) خداوند بوده است و تمام انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) برای این امام همام گریه کرده اند و از درگاه امام حسین(ع) دست به دعا و شفا برداشته اند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به وصایای لقمان حکیم به فرزند خود، تصریح کرد: لقمان به فرزند خود چهار کلمه آموزش می دهد و به او فرمان می دهد دو چیز را فراموش کن و دو چیز را همیشه بیاد داشته باش.

 

وی به دو امری که لقمان به فرزند خود دستور می دهد آن ها را به خاطر داشته باش، اشاره کرد و گفت: خدا و مرگ این دو امر است که لقمان به فرزند خود دستور می دهد که همیشه آن ها را به خاطر بسپرد و هیچ گاه آن ها را فراموش نکند.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به دو امر دیگر، افزود: دو امری دیگری که لقمان حکیم دستور به فراموشی آن ها می دهد، گذشت از اشتباه های دیگران و به رخ کشیدن کار خیر به مردم است که لقمان توصیه به از یاد بردن آن ها دارد.

 

حجت الاسلام مدرسی با بیان شبهه معروف که آیا حضرت قاسم در کربلا داماد امام حسین(ع) بوده اند، گفت: براساس نظر اکثر مورخان این موضوع صحت ندارد و داماد اصلی حسن مثنی بوده است که امام حسین در راه کوفه وی را به دامادی برگزیدند./9701/202/ب1

ارسال نظرات