۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۹۶۴۴۰
عضو هیات علمی جامعه المصطفی:

عزاداری‌ها باید محلی برای کسب معارف الهی باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سنجری، ضمن اشاره به پیوند ناگسستنی فرهنگ عاشورا و مهدویت، گفت: عزادری ها باید محلی برای کسب معارف الهی باشد، در غیر این صورت متضرر شده ایم؛ این عزاداری ها باید پلی باشد برای اتصال به زنجیره مهدویت.
حرکت دسته عزاداري

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامعلی سنجری، در گفت وگویی با بیان این مطلب افزود: عزاداری و گریه بر حسین بن علی (ع) باید پلی باشد که ما را به زنجیره مهدویت متصل کند.

 

وی اظهار داشت: سوار بر کشتی نجات حسین (ع) با به دست آوردن معارف الهی باید بر ساحل مهدی (عج) بنشیند تا دچار ضرر و زیان نشویم.

 

حجت الاسلام سنجری داشتن معرفت حقیقی به خدا ، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را از نشانه های یاران امام زمان (عج) برشمرد و خاطرنشان کرد: 313 یار اصلی امام عصر(عج) به عبارتی 313 استاندار دنیا هستند که دنیا را اداره می کنند.

 

وی با بیان اینکه لشکر سفیانی قبل از ظهور امام دوازدهم خروج می کند گفت: براساس روایات لشگر اول سفیانی توسط ایرانی ها و یمنی ها در جنوب ایران از بین می روند.

 

وی در ادامه گریزی به گروه تروریستی و کودک کش داعش زد و گفت: داعشی ها حتی عرضه سفیانی شدن هم ندارند و اگر سفیانی خروج کند کمتر از 6 ماه شام و عراق را خواهد گرفت.

 

استاد جامعه المصطفی قم گفت: نگاه ظاهربین و تعریف سطحی و شناسنامه ای از اهل بیت (ع) نشان دهنده عدم داشتن معارف کافی نسبت به آنهااست و ما باید یک تعریف مرام نامه ای داشته باشیم.

 

وی با طرح این سوال که چرا با وجود حضور در آیین عزاداری، تغییر قابل توجه ای در وجود خود احساس نمی کنیم گفت: علت این مسئله عدم توجه به مقدمات و کارهایی است که قبل انجام فعل باید انجام داد.

 

وی با بیان اینکه قلب هر انسان ورودی هایی دارد گفت: ورودی های قلب انسان چشم، گوش، زبان و حس لامسه است که مدیریت چشم از همه چیز مهم تر است.

 

حجت الاسلام سنجری ادامه داد: انسان با دیدن تصویر فکر و اندیشه ای در ذهنش شکل می گیرد و به مرور زمان میل به ترغیب انجام آن کار را دارد که در نهایت تبدیل به اراده انجام آن فعل می شود.

 

وی تاکید کرد: آنچه از همه مهمتر است این است که قبل از انجام فعل باید به آن عاملی که باعث شده است این فعل را انجام دهیم توجه کرد.

 

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی برنامه ریزی اصولی و دقیق را برای مدیریت اخلاق لازم و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: در صورت انجام مداوم یک فعل حرام خلق ایجاد می شود و اگر اخلاق ایجاد شده مدیریت نشود آن فعل حرام ملکه ذهن می شود و در مرحله آخر تبدیل به ذات انسان می شود./1325/د101/ف

 

منبع:مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی

ارسال نظرات