۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۹۶۴۰۵

پایگاه اینترنتی وهابی در باکو مردم را به روزه‌داری در عاشورا تشویق کرد

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اینترنتی متعلق به وهابی‌ها در جمهوری آذربایجان با انتشار مطالبی، مخاطبان خود را به روزه‌گرفتن در روز عاشورا تشویق کرد.
وهابي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی وهابی «سلف خبر» با انتشار ویدئوی سخنان یک شیخ وهابی به نام شیخ محمدبن صالح العثیمین در زیر این ویدئو نوشت: «پیامبر (ص) در خصوص روزه روز عاشورا گفته است از خداوند بخشوده شدن گناهان یک ساله را با روزه روز عاشورا مسألت می‌کنم».


سلف خبر منبع این حدیث را صحیح مسلم اعلام کرده است.


این منبع خبری تکفیری، همچنین به نقل از پیامبر اکرم (ص) مدعی شده است که ایشان فرمودند اگر سال آینده نیز زنده بمانم، روز نهم (تاسوعا) را نیز روزه خواهم گرفت.


پایگاه اینترنتی متعلق به وهابی‌ها در جمهوری آذربایجان همچنین مقاله مفصلی را به قلم ثامن محمداف، یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه بین المللی مدینه در خصوص آنچه فضیلت‌های روزه روز عاشورا خوانده، منتشر کرده است که در این مقاله سعی شده با نسبت دادن احادیثی به ائمه اطهار(ع)، مردم به روزه داری در روز عاشورا ترغیب شوند.

 

فلسفه روزه‌داری در روز عاشورا

 

یکی از موضوعاتی که در رابطه با عاشورای حسینی از ناحیه وهابیت مطرح بوده است قضیه روزه گرفتن روز عاشورا به پیروی از سیره بنی امیه به شکرانه شهادت حضرت سید الشهداء(ع) و یاران آن حضرت و اظهار سرور و خوشحالی در آن روز بوده است.

 

در کتب و منابع شیعه روایات متعددی وجود دارد که نشان دهنده این مطلب است که با واجب شدن روزه ماه رمضان دیگر روزه این روز از وجوب خارج شده و ترک روزه آن سزاوارتر است.

 

در روایتی دیگر شخصی از امام صادق(ع) راجع به روزه گرفتن در روز عاشوراء سؤال می‏‌کند، حضرت می‏‌فرماید: «روز عاشورا روز شهادت امام حسین است. اگر می‏‌خواهی به حسین شماتت کنی (از بلایی که به آنها وارد شده اظهار خشنودی کنی) در روز عاشورا روزه بگیر».

 

در حدیث دیگری، امام رضا (ع) می‌فرماید: «روز عاشورا، روز روزه نیست؛ بلکه روز حزن و مصیبتی است که برای اهل آسمان و زمین و همه مومنان وارد شد و روز شادی و سرور پسر مرجانه و آل زیاد و اهل آتش است.»

 

بنابراین ائمه(ع) به این دلیل که بنی امیه از روی سرور و شادی عاشورا را روزه می‌گرفتند، شیعیان را توصیه کرده‌اند در این روز روزه نگیرند و به عزاداری و سوگواری بپردازند و به همین دلیل است که اکثر فقهای شیعه حکم کرده‌اند که روزه گرفتن در روز عاشورا مکروه است./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات