۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۹۵۰۵۵

اظهار نظر نماینده آمریکایی درباره پذیرش مهاجران در این کشور

خبرگزاری رسا ـ نماینده آمریکایی ضمن اذعان به مقاومت مسلمانان در پذیرش فرهنگ غربی، به دلیل عدم پذیرش مهاجران از سوی کشورهای عربی از جمله عربستان، به طور غیر مستقیم از آن ها انتقاد کرد.
آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نماینده آمریکایی اذعان کرد که استحاله فرهنگی مسلمانان در فرهنگ های دیگر، امری بعید به نظر می رسد.

 

استیو کینگ که درباره مهاجران سوری و عراقی سخنرانی می کرد گفت: به استحاله فرهنگی مهاجران بسیار علاقمند هستم.

 

وی درباره مهاجران عراقی مسیحی به آمریکا که به تازگی با آنان ملاقات کرده بود گفت: آنان بسیار عالی خود را با فرهنگ آمریکا وفق داده اند.

 

این نماینده جمهوری خواه با اشاره غیر مستقیم به مسلمانان گفت: من نمی توانم مدلی از زندگی در اروپا را برای آن دست از فرهنگ ها بیابم که به عنوان مثال در مکه حج به جا می آورند. نمی توانم برای این دسته از مهاجران نمونه ای را متصور شوم که توانسته باشد خود را با تمدنی گسترده تر از آنچه که داشته وفق دهد.

 

استیو کینگ مدعی شد که اوباما قصد دارد تعداد مهاجران عراقی در آمریکا را به 200 هزار تن افزایش دهد. این در حالی است که در حال حاضر تعداد مهاجران سوری مورد پذیرش آمریکا 10 هزار تن است.

 

این نماینده ایالت آیووا گفت که وی مهاجران را آموزش داده و به آن ها لباس نظامی و اسلحه خواهد داد و آنان را برای دفاع از کشورشان باز خواهد فرستاد.

 

وی با اشاره به طفره رفتن کشورهای عربی از پذیرفتن مهاجران سوری و عراقی، افزود: اگر آنان از انجام چنین کاری سرباز زدند آنان را به عربستان بفرستید تا در چادرهای کولر دار مکه مستقر شوند. چون این چادرها یازده ماه از سال را خالی هستند.

 

با توجه به بحران های منطقه و هجوم مهاجران به کشورهای غربی، بحث بر سر پذیرش و یا عدم پذیرش مهاجران در غرب بالا گرفته است. به طوری که عده ای از منتقدان دولت هایی نظیر آلمان را که عده زیادی پناهجو در خود پذیرفته اند، متهم به برده داری نوین می کنند. در عین حال عده ای دیگر از منتقدان، پذیرش پناهجو در کشورهای غربی را تهدیدی برای فرصت های شغلی غرب می دانند./847/ب903/د

ارسال نظرات