۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۲۹۴۸۰۶

قدرت گرفتن گروه‎های افراطی در آلمان

خبرگزاری رسا ـ بعد از آن که دولت آلمان تعداد زیادی پناهجو پذیرفت، گروه های افراطی و نئو ناسیونالیست، قدرت گرفته و با دولت به مقابله پرداختند.
اسلام ستيزي نژادپرستان در آلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پذیرش تعداد زیادی پناهجو از سوی دولت آلمان به احزاب پوپولیست و افراطی این کشور امید تازه ای داده است که بار دیگر به صحنه سیاسی آلمان بازگردند.

 

به گفته تیمو لوچاکی از اندیشکده ژرمن مارشال فاند در آمریکا، گروه ای اف دی (Alternative for Germany AfD) نمونه بارزی از احزاب پوپولیست و افراطی است که به شدت با چندگانگی فرهنگی در آلمان مخالفت می کند.

 

این پژوهشگر در باره ای اف دی می گوید: این حزب با استفاده از فرمول ساده احزاب راست گرای تندرو، شعارهای مردم پسند ضد سرمایه داری را با مواضع نئو ناسیونالیستی ترکیب می کند و از این طریق گذشته آلمان به صورت افراطی شکوهمند معرفی کرده و مقابل ساختارهای سیاسی جامعه فعلی ایستادگی می کند.

 

روز گذشته فروک پتری، رهبر ای اف دی خواستار توقف فوری پذیرش پناهجویان از سوی دولت شد و تهدید کرد که در صورت عدم اقدام دولت، از مرکل به اتهام قاچاق انسان شکایت می کند.

 

با این که آنگلا مرکل، صد اعظم آلمان با سیاست مهاجرپذیری خود در ابتدا مورد حمایت احزاب قرار گرفت، پس از چندی از سوی افراد و گروه های بیگانه ستیز با اتهاماتی همچون خیانت به جامعه آلمان مواجه شد.

 

به طور مثال گروه اسلام ستیز و ضد پناهجوی پگیدا که سال گذشته در درسدن ایجاد شد علیه مرکل شعارهای زیادی می دهد که در معروف ترین آنها گفته می شود: «مرکل فردی مجرم است که در حال نابودی نژاد مردم آلمان است».

 

گروه پگیدا معروف ترین گروه اسلام ستیز و ضد مهاجرت آلمان و حتی اروپا است که با وجود گذشت یک سال از تاسیس آن در درسدن ایالت ساکسونی، در آلمان و بسیاری از کشور های اروپایی و آمریکا و کانادا تظاهرات ضد اسلامی برگذار کرده است./847/ب902/د

ارسال نظرات