۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۹۴۶۸۷
وزیر خارجه انگلیس:

اتحادیه اروپا درباره زمانبندی و شیوه کناره‌گیری اسد از قدرت انعطاف‌ دارد

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه انگلیس طی یک نشستی درباره سوریه تأکید کرد که اتحادیه اروپا در خصوص زمانبندی و شیوه کناره‌گیری رییس‌جمهور سوریه از قدرت انعطاف خواهد داشت.
هاموند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس در نشست «لوکزامبورگ» در خصوص مساله سوریه گفت: اتحادیه اروپا درباره زمانبندی و شیوه کناره‌گیری «بشار اسد» رییس‌جمهور سوریه از قدرت، انعطاف پذیر است.

 

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، در آستانه نشست منظم وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، دیپلمات‌های این اتحادیه در تلاش هستند تا به یک توافق بین کشورهایی که خواستار استعفای هرچه سریعتر «بشار اسد» هستند با آنهایی برسند که آمادگی پذیرش یک انتقال قدرت انعطاف‌پذیر را دارند.

 

هاموند به محض ورود به نشست لوکزامبورگ گفت: ما نمی‌توانیم با اسد بعنوان یک راه‌حل طولانی برای آینده سوریه همکاری کنیم. ما می‌توانیم در خصوص شیوه کناره‌گیری او از قدرت، انعطاف پذیر باشیم. ما می‌توانیم درباره زمانبندی کناره‌گیری او منعطف باشیم.

 

پیش از این نیز هاموند در گفت‌وگو با نمایندگان پارلمان انگلیس گفت که با وجود درخواست مکرر انگلیس برای کناره‌گیری «بشار اسد» از قدرت، در صورتی‌که حضور وی در رأس کابینه به حل بحران کمک کند، لندن می تواند آماده پذیرفتن حضور وی در دولت انتقالی باشد./982/ب101/د

ارسال نظرات