۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۲۹۴۰۸۳
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون معارف قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری معارف قرآن کریم با شرکت هزار و 500 قرآن آموز در این استان برگزار شد.
مسابقات معارف قرآن(مفاهيم) در استان خراسان شمالي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: هفدهم مهرماه، مرحله شهرستانی آزمون سراسری معارف قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در 15 حوزه امتحانی استان خراسان شمالی نیز برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه در آزمون مزبور بیش از هزار و 500 قرآن آموز شرکت داشتند، اضافه کرد: آزمون معارف قرآن کریم با محوریت سوره انفال و توبه ویژه خواهران و برادران بالای 18 سال در استان برگزار شد و افرادی که در این مرحله حد نصاب نمره بیشتر از 80 از کل 100 نمره را کسب کنند به مرحله استانی این مسابقات راه می یابند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این آزمون قرآنی ارتقای معلومات دینی و آشنایی افراد با معارف قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: آزمون مزبور از ساعت 9 صبح روز جمعه در حوزه های امتحانی هشت شهرستان خراسان شمالی برگزار شد.

 

به گفته وی منابع سؤالات آزمون سراسری معارف قرآن کریم در مرحله شهرستانی، تفسیر سوره‌های انفال و توبه براساس تفسیر نمونه بود و سؤالات آزمون از ابتدای سوره انفال تا پایان سوره توبه، براساس تفسیر نمونه تألیف آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی طرح شده بود.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: مسابقات سراسری معارف قرآن کریم در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر گرامی امام رضا(ع) و در شهرستان راز و جرگلان نیز در بخش مرکزی در مؤسسه قرآنی بصیرت شهر راز و در بخش جرگلان در محل مسجدالنبی بک پولاد برگزار شد.

 

وی ادامه داد: آزمون سراسری معارف قرآن کریم در شهرستان اسفراین در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر(ع)، شهرستان شیروان در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و در مانه و سملقان نیز در مسجد پنج تن آل عبای شهر آشخانه، مرکز این شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه این مسابقات در شهرستان فاروج در سه مکان مهدیه، آستان مقدس امامزاده عبدالرحمان(ع) خرق و جامعه القرآن شهر تیتکانلو برگزار شد، افزود: مسابقات سراسری معارف قرآن کریم در شهرستان گرمه در نظرگاه امام علی(ع) شهر گرمه و در جاجرم نیز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر جاجرم و مؤسسه قرآنی کوثر شهر سنخواست برگزار شد.

 

به گفته وی پس از بررسی نتایج متسابقین مرحله شهرستانی آزمون سراسری معارف قرآن کریم،براساس تعداد شرکت‌کنندگان حداقل پنج نفر و حداکثر 10 نفر برتر در هر کدام از بخش‌های بانوان و آقایان انتخاب و تجلیل شده و نفرات اول تا پنجم مرحله شهرستانی نیز به تفکیک بانوان و آقایان منوط به احراز حداقل امتیاز 80 تا 100 به مرحله استانی مسابقات راه می یابند.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: بر اساس زمان بندی اعلام شده از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، مرحله استانی مسابقات معارف پانزدهم آبان ماه و مرحله کشوری این مسابقات نیز نیمه دوم آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: نفرات برتر استانی مسابقات معارف قرآن کریم شامل سه نفر از برادران و سه نفر از خواهران در مجموع شش نفر به مرحله کشوری راه می یابند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی یادآور شد: مسابقات مفاهیم قرآن کریم در سال های گذشته در کنار مسابقات قرآن سازمان اوقاف برگزار می شد اما در سال جاری با تغییرات جدیدی در آیین‌نامه مسابقات قرآن و نحوه برگزاری آن، با عنوان «مسابقات معارف» برگزار می‌شود./9314/302/ب3

ارسال نظرات