۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۹۳۷۳۰
با حکم مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی؛

رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه اسفراین منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با صدور حکمی حجت الاسلام علی پرهیزگار را به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسفراین منصوب کرد.
حجت الاسلام پرهيزگار - رييس جديد اوقاف و امور خيريه اسفراين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، طی حکمی حجت الاسلام علی پرهیزگار را به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسفراین در جنوب خراسان شمالی منصوب کرد.

 

حجت الاسلام پرهیزگار که پیش از این رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فاروج بود در شهرستان اسفراین جایگزین حجت الاسلام عباسعلی خادمی شده که از سه سال پیش تاکنون به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسفراین خدمت می کرد.

 

بر اساس برنامه مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسفراین هفته آینده با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، روحانیان و شماری از خدام امامزاده ها و بقاع متبرکه شهرستان برگزار شده و حجت الاسلام پرهیزگار به صورت رسمی فعالیت خود را به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه اسفراین آغاز می کند.

 

شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده و در این شهرستان حدود 800 موقوفه با افزون بر هزار و 350 رقبه وجود دارد که از این تعداد 700 موقوفه متصرفه و مابقی موقوفات غیرمتصرفه هستند.

 

همچنین در شهرستان اسفراین 28 امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد.

 

انتصاب رییس جدید اداره بهره وری اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، همچنین در حکم دیگری حجت الاسلام عباس محمدزاده را به عنوان رییس جدید اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان منصوب کرده است.

 

حجت الاسلام محمدزاده از مهرماه سال 92 تاکنون به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان در این شهرستان خدمت می کرد و پس از انتصاب حجت الاسلام عباس مهدوی راد به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان، با انتقال به اداره کل مسؤولیت اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه نهاد اوقاف استان خراسان شمالی را عهده دار و جایگزین ارسلان فرزین فر شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در روزهای اخیر تغییرات مدیریتی در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های مختلف این استان را آغاز کرده به گونه ای که تاکنون رؤسای ادارات اوقاف شهرستان های جاجرم، مانه و سملقان، شیروان و اسفراین تغییر کرده و بر اساس برنامه تغییرات مدیریتی در برخی دیگر از شهرستان های استان نیز اعمال می شود.

 

در روزهای اخیر با حکم حجت الاسلام سهرابی، محمد قربانی به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان در شمال غربی خراسان شمالی منصوب و جایگزین حجت الاسلام عباس مهدوی راد شده و در شهرستان شیروان نیز حجت الاسلام عباس مهدوی راد جایگزین حجت الاسلام عباس محمدزاده شده است.

 

گفتنی است، در حال حاضر در استان خراسان شمالی در مجموع چهار هزار و 964 موقوفه با 9 هزار و 794 رقبه و 154 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد./9314/302/ب1

ارسال نظرات