۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۲۹۳۶۱۴
وزیر خارجه روسیه:

برکناری اسد مغایر قطعنامه سازمان ملل است

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه روسیه می‌گوید برکناری رییس جمهور سوریه به منظور حل بحران این کشورعربی نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.
لاوورف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: برکناری رژیم حاکم در دمشق نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تاییدِ اعلامیه ژنو در 30 ژوئن 2012 است.

 

وی با بیان اینکه اعلامیه ژنو «تنها ابزارهای صلح‌آمیز سیاسی و دیپلماتیک» را برای پایان دادن به بحران سوریه شامل می‌شود، تصریح کرد درخواست‌ برخی دولت‌ها برای حل بحران این کشور از طریق نظامی، «ناقض قوانین بین‌المللی» است.

 

وزیر خارجه روسیه همچنین برخی ادعاها را مبنی بر اینکه مسکو مخالفان مورد حمایت غرب در سوریه از جمله گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» را هدف قرار داده است، رد کرد.

 

لاوروف افزود اگر گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه «واقعا یک گروه نظامیِ توانا شامل مخالفان وطن‌پرست سوری است» مسکو برای برقراری ارتباط با آنها آماده است.

 

 وی گفت: تاکنون کسی به ما اطلاع نداده است که این ارتش آزاد سوریه و یا دیگر واحدهای مخالفانِ به اصطلاح میانه‌رو کجا و چگونه فعالیت می‌کنند.

 

روسیه از هشتم مهر(30 سپتامبر) حملات هوایی خود را علیه تروریست‌های فعال در سوریه با مجوز دولت دمشق آغاز کرد؛ لاوروف چند هفته پیش از آغاز این حملات اعلام کرده بود اطلاعاتی در دست دارد مبنی بر اینکه ائتلاف تحت رهبری امریکا در بسیاری از موارد به مواضعِ تایید‌شده‌ داعش در سوریه حمله هوایی نکرده است./982/ب101/د

ارسال نظرات