۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۹۳۵۷۱
نماینده بجنورد در مجلس:

هدف اصلی نامه وزرا به روحانی تحت فشار گذاشتن مجلس برای تصویب برجام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی نامه منتشر شده چهار وزیر به روحانی درباره رکود اقتصادی، تحت فشار گذاشتن مجلس برای تصویب برجام است.
نامه چهار وزير به روحاني

موسی الرضا ثروتی، نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به نامه چهار وزیر کابینه دولت یازدهم به رییس جمهور و هشدار آنها در رابطه با ادامه وضعیت رکود اقتصادی در کشور، اظهار کرد: نامه مزبور در واقع نه برای رییس جمهور که برای مجلس و جامعه بود تا به مردم و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی بگویند اگر برجام در مجلس تصویب نشود، اقتصاد کشور و وضعیت آنها دچار بحران خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: وزرا و دولت مردان با علنی کردن این نامه قصد دارند به مردم و نمایندگان این پیام را بدهند که اگر برجام تصویب نشود اقتصاد کشور از بین می رود در حالی که مشکل اصلی در اقتصاد کشور به دلیل جدی نگرفتن فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد شده که از چندین سال پیش مطرح شده و دولت قبلی و فعلی آن را در عمل جدی نگرفتند.

 

ثروتی اضافه کرد: انتشار این نامه در زمان فعلی در حالی صورت گرفته که ما در مجلس شورای اسلامی از یک سال گذشته بارها اعلام کرده ایم باید رکود در کشور جدی گرفته شود.

 

وی گفت: رکود در کشور از بیش از یک سال پیش آغاز شده اما چرا وزرای دولت یازدهم تاکنون رکود را احساس نکرده و نسبت به تداوم آن به رییس جمهور هشدار نداده اند؟.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت یازدهم موفق شد تورم را در کشور کنترل کرده و کاهش دهد اما این کاهش تورم به قیمت تشدید رکود در کشور تمام شد زیرا سیاست دولت در کاهش تورم، کاهش نقدینگی در جامعه بود.

 

ثروتی اضافه کرد: اقتصاد دانان معتقدند برای پیشرفت کشور می بایست میزان نقدینگی در جامعه افزایش یابد و اگر چه این افزایش نقدینگی منجر به افزایش تورم نیز می شود اما از طرف دیگر اقتصاد در جامعه رونق می یابد.

 

به گفته وی اکنون در اقتصاد آمریکا نیز با وجود اینکه این کشور بدهکارترین کشور دنیا محسوب می شود اما اقتصاد این کشور رو به رشد بوده و بدهکاری آمریکا را پوشش می دهد.

 

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت کاهش نقدینگی در جامعه با هدف کاهش تورم بوده اما این روند منجر به تشدید رکود در کشور شده و اکنون وزرای اقتصادی دولت حاضر به پذیرش اشتباه رویکردی خود نیستند.

 

ثروتی با اشاره به اینکه شروع رکود در دولت یازدهم از بخش مسکن آغاز شد، تصریح کرد: خوابیدن بخش مسکن سهم زیادی در رکود فعلی کشور داشته و اگر دولت یازدهم بخش مسکن را فعال کند نه تنها بخش اعظمی از معضلات بیکاری کاهش می یابد بلکه کشور نیز تا حد زیادی از وضعیت رکود خارج خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: بیکار شدن فعالان بخش ساختمان و تجمع روزانه کارگران ساختمانی در گذرها، رکود موجود در کشور را علنا فریاد می زند و نیازی به هشدار نیست بلکه خود وزرای هشداردهنده می بایست رویه خود را تغییر دهند.

 

گفتنی است، اخیرا علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حسین دهقان وزیر دفاع، در نامه‌ای به رییس‌جمهور درباره خطر ادامه رکود در کشور هشدار دادند اما برخی کارشناسان معتقدند روی سخن این نامه تلویحا با نمایندگان مجلس است./9314/ت302/ج

 

ارسال نظرات