۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۹۳۳۶۴

شیوع بیماری‎های واگیر در استان صعده

خبرگزاری رسا ـ با مورد هدف قرار گرفته شدن بیمارستان‌ها در یمن، بسیاری از بیماری‌ها در این کشور شیوع یافته است.
بيمارستان يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر عبدالاله العزی مدیر دفتر سلامت عمومی در استان صعده با اشاره به حملات همه جانبه و مداوم هوایی، موشکی و خمپاره ای متجاوزان سعودی به مناطق مختلف استان صعده در شمال یمن و استفاده از سلاح های ممنوع شده علیه این منطقه گفت: بمباران گسترده استان صعده و استفاده از اسلحه ممنوع شده در سطح بین الملل، باعث انتشار گازهای سمی و شیوع بیماری ها در بخش های مختلف این استان شده است.

 

وی افزود: تاکنون حدود هزار و 200 نفر در استان صعده به شهادت رسیده اند که اغلب زن و کودک هستند. بیش از 2 هزار و 500 نفر نیز مجروح شده اند که اغلب آنها نیز زن و کودک هستند. این وضعیت نشان می دهد که متجاوزان خانه ها و محله های مسکونی را هدف قرار می دهند.

 

العزی خاطرنشان کرد: متجاوزان سعودی پنج بیمارستان را به همراه داروها، تجهیزات و وسایل پزشکی درون آنها در مناطق رازح، الظاهر، الملاحیط، باقم و کتاف ویران کردند. شش درمانگاه نیز در مران، المشاف، شدا، المنشق، نیدالبراق و قطابر در حملات متجاوزان ویران شد.

 

وی افزود: متجاوزان سعودی 9 درمانگاه دیگر را در غافره، غزی الازد، ساقین، مندبه، غوار المشواه، النظیر، بنی النقم، الشوارق و برکان هدف قرار دادند.

 

العزی با اشاره به اینکه مناطق مرزی استان صعده اوضاع پزشکی و درمانی بدتری دارند، گفت: اغلب درمانگاهها و بیمارستانها به دلیل بمباران هوایی و موشکی سنگین از ادامه کار بازمانده اند.

 

مدیر دفتر سلامت عمومی در استان صعده تاکید کرد: بسیاری از نیروهای کادر پزشکی و درمانی به شهادت رسیده اند. تعدادی نیز مجروح شده اند اما با همان وضعیت، به انجام وظیفه دینی و اخلاقی خود مشغول هستند.

 

وی از سازمانهای بشردوستانه و بین المللی خواست تا برای کاستن از رنج و محنت اهالی استان که ناشی از تجاوزگری مستمر و محاصره ظالمانه متجاوزان سعودی است، وارد عمل شده و به وظیفه انسانی خود عمل کنند./981/ب102/د

ارسال نظرات