۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۲۹۳۳۳۵
اردوغان:

بحران سوریه تنها با برکناری اسد پایان می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور ترکیه با طرح این ادعا که بحران سوریه تنها با برکناری بشار اسد پایان می‌یابد، خواستار پاسخ ناتو به فعالیت‌های مسکو شد.
اردوغان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در سخنانی در بروکسل مدعی شد: بحران سوریه، زمانی که بشار اسد برکنار شود، به پایان می رسد.

 

 اردوغان افزود: ناتو باید به طور فعال، به حملاتی که ترکیه را تهدید می‌کند، پاسخ دهد. ما انتظار داریم ناتو به فعالیت‌های مسکو پاسخ دهد.

 

همچنین ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: رسانه‌های جهان، پس از آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه علیه مسکو هیاهو به پا کرده‌‍اند. آنچه در خصوص نیت روسیه مبنی بر از بین بردن مخالفان در سوریه ترویج می‌شود، یک تزویر واقعی است.

 

وی افزود: جامعه بین‌الملل مفهوم واحدی را برای تروریسم تبیین نکرده است، ولی این نباید مبارزه با آن را مختل کند. مقامات غربی بدون استناد به واقعیت ها و ارائه هرگونه توضیح، عملیات ما در سوریه را اشتباه توصیف می کنند.

 

زاخاروف در ادامه گفت: ما نمی توانیم به ائتلاف بین‌المللی در وضعیت کنونی آن بپیوندیم؛ چرا که این ائتلاف برخلاف قوانین بین المللی است./982/ب103/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات