۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۹۳۲۱۱
با حکم مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی؛

رییس جدید اداره اوقاف شهرستان مانه و سملقان منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با صدور حکمی، محمد قربانی را به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان در شمال غربی این استان منصوب کرد.
انتصاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، طی حکمی محمد قربانی را به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان در شمال غربی خراسان شمالی منصوب کرد.

 

قربانی در شهرستان مانه و سملقان جایگزین حجت الاسلام عباس مهدوی راد شده که از خرداد ماه سال 93 تاکنون به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان فعالیت می کرد و روز گذشته از سوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی به عنوان رییس جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان منصوب و معرفی شد.

 

رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان سابقه فعالیت در اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی و نهاد اوقاف و امور خیریه شهرستان بجنورد را در کارنامه خود دارد.

 

مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان امروز با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، روحانیان و شماری از خدام امامزاده ها و بقاع متبرکه شهرستان مانه و سملقان برگزار شد و محمد قربانی به صورت رسمی فعالیت خود را به عنوان رییس اداره اوقاف و امور خیریه مانه و سملقان آغاز کرد.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در این مراسم، با بیان اینکه اکنون در شهرستان مانه و سملقان 715 موقوفه و 12 بقعه امامزاده وجود دارد، افزود: حدود 90 درصد موقوفات این شهرستان با نیت روضه سیدالشهدا(ع) و برگزاری مجالس عزاداری محرم ثبت شده اند.

 

وی با تأکید بر لزوم هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه در این شهرستان، خاطرنشان کرد: می بایست تلاش شود تا نیات واقفان در ثبت وقف های جدید به سمت مواردی از جمله بهداشت و سلامت، علم آموزی، حوزه های علمیه و فرهنگ سوق داده شوند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه خیران و واقفان می توانند با ثبت وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه، برای محرومیت زدایی از چهره استان و شهرستان اقدام کنند، تصریح کرد: باید واقفان توجه بیشتری به اولویت ها و نیازهای منطقه از جمله بخش آموزش و مکان های آموزشی، بهداشت و درمان و عرصه امور فرهنگی و دینی داشته باشند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین با تأکید بر اجرای وقف های مشارکتی در شهرستان مانه و سملقان، افزود: همه مردم فارغ از وضعیت تمکن مالی خود می توانند با انجام وقف های مشارکتی، این سنت حسنه را به جا آورند.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: اکنون اولویت اصلی نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در زمینه موقوفات، سرمایه گذاری بر روی موقوفه ها و رقبات و احیای آنها است.

 

گفتنی است، شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع شده و از شمال و شرق به شهرستان بجنورد، از جنوب به شهرستان جاجرم، از غرب به استان گلستان محدود می شود.

 

این شهرستان با جمعیت بیش از 105 هزار نفر و مساحت شش هزار و 53 کیلومترمربع دارای سه شهر، سه بخش، شش دهستان و 146 پارچه آبادی است.

 

شهرستان مانه و سملقان همچنین دارای دو حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) و برادران حضرت بقیه الله الاعظم(عج) به ترتیب با 35 و 40 طلبه است./9314/202/ب3

ارسال نظرات