۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۹۲۷۰۷
تحلیلگر یمنی:

ائتلاف ضدیمن و شیوخ عرب هرگز شکست «صافر» را از یاد نخواهند برد

خبرگزاری رسا ـ نویسنده و تحلیلگر یمنی تاکید کرد که شکست وارد شده به نیروهای ائتلاف ضدیمن و شیوخ عرب حوزه خلیج فارس، از جمله عربستان در منطقه نفتی «صافر» چنان سنگین و کمرشکن بود که هیچ‌گاه آن را از یاد نخواهند برد.
ارتش يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «احمد السنعی»، نویسنده و تحلیلگر یمنی در تحلیلی بر شکست فضاحت‌بار ائتلاف عربستانی ضد یمن می‌نویسد: عملیات نیروهای یمنی علیه پایگاه نظامی «صافر» در استان مارب که در تصرف شبه نظامیان وابسته به رییس جمهوری یمن و نظامیان ائتلاف ضد یمن بود، بازتاب گسترده‌ای از خود برجا گذاشت.

 

این عملیات به این جهت اهمیت بسیار پیدا کرد، چون در جریان آن 45 نظامی اماراتی، 32 شبه نظامی یمنی، 10 نظامی عربستانی و 5 نظامی بحرینی که جزو نیروهای شرکت کننده در ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی بودند، کشته شدند.

 

‏اما این پایان کار نبود، بلکه روز دوشنبه گذشته نیز یک افسر اماراتی در جریان درگیری‌های رخ داده در منطقه «أیدات الراء» درمأرب شمالی کشته شد.

 

علاوه بر آن در این اواخر فیلمی در پایگاه‌های خبری منتشر شده که شیخ «راشد بن محمد آل مکتوم»، فرزند امیر دبی را نشان می‌دهد که در نبردهای یمن مشارکت دارد و این جدای از خبرهایی است که به مرگ وی نه در اثر سکته قلبی بلکه بدلیل زخم برداشتن طی عملیات رزمندگان انصار الله علیه یک پایگاه نظامی که به عملیات «صافر» معروف شد، اشاره می‌کنند.

 

بر اساس این خبرها پسر حاکم دبی پس از زخمی شدن در عملیات صافر به دبی منتقل می‌شود، اما در اثر شدت جراحات وارده فوت می‌کند، اما این خبر مخفی نگه داشته می‌شود، تا حاکم دبی چاره‌ای برای آن بیاندیشد و خبر مرگ پسر خود را به گونه‌ای اعلام کند که بر معنویات و روحیات نظامیان اماراتی حاضر در تجاوز علیه یمن تاثیر منفی نگذارد.

 

چرا ائتلاف عربستان صافر را برگزید؟

 

با توجه به موقعیت مهم و راهبردی استان مارب نیروهای ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان خود را برای تصرف این استان کاملا آماده کرده بودند و اولین گام در این راه حمله به منطقه صافر مشخص شده بود.

 

به همین دلیل حاکم دبی فرزند بزرگ خود را با تجهیزات نظامی قابل توجه راهی این منطقه می‌کند تا در این نبرد که گفته می‌شد، سرنوشت «صنعا»، پایتخت یمن را رقم می‌زند، مشارکت داشته باشد.

 

تسلیحات و تجهیزات نظامی ماه گذشته از طریق گذرگاه «الودیعه» از عربستان سعودی و امارات و قطر وارد منطقه صافر یمن می‌شود و در آنجا شبه نظامیان وابسته به منصور هادی آموزش‌های نظامی لازم را می‌بینند و در یکی از پایگاه‌های نظامی عربستان در استان شروره مسلح می‌شود تا به نظامیان کشورهای هم پیمان عربستان ملحق شوند.

 

در ادامه تدارکات دیده شده برای این نبرد یک فرودگاه نظامی در یکی از پایگاه‌های نظامی منطقه نفتی صافر نیز احداث می‌شود تا نیروی هوایی این کشورها، از عملیات زمینی پشتیبانی کنند.

 

منطقه صافر به این جهت به عنوان اولین منطقه جهت حمله ائتلاف ضد یمن مشخص شد، چون دارای منابع نفتی سرشار است تا به این ترتیب مشخص شود که حکام خلیج فارس برای نفت مهم‌تر از خون مردم و حتی فرزندانشان است.

 

 

نیروهای ائتلاف ضد یمن درحالی در تدارک عملیات خود بودند که از آن سو نیروهای یمنی در انتظار آنها بودند و بواسطه اطلاعات دقیق میدانی که بدست آنها رسیده بود، حملات موشکی خود را متوجه مراکز تجمع آنها کنند و در حمله‌ای غافلگیرانه ده‌ها نفر از آنها را از پای درآورند.

 

‏به گفته کارشناسان این اولین و آخرین عملیات نیروهای یمن و رزمندگان جنبش انصار الله نبود که در آن ضربات سنگین و کمرشکنی را به متجاوزان وارد می‌کردند و این موجب می‌شود، متجاوزان در محاسبات خود در یمن تجدید نظر کنند./981/ب102/د

ارسال نظرات