۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۹۱۵۸۳
پایگاه آمریکایی مطرح کرد؛

بحران سوریه بحث غالب نشست‌های سازمان ملل است

خبرگزاری رسا ـ پایگاه «بلومبرگ» در گزارشی پیرامون نشست مجمع عمومی سازمان ملل نوشت که بحران سوریه بر سازمان ملل غالب شده است.
روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که از روز گذشته سخنرانی‌های رهبران کشورهای جهان در مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شده، یک پایگاه آمریکایی تاکید کرد که بحران سوریه بر این نشست غالب شده است.

 

در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، روسای جمهور آمریکا و روسیه با هم دیدار کردند؛‌ دیداری که به گفته مقام آمریکایی 90 دقیقه طول کشید.

 

به گفته مقام آمریکایی باراک اوباما و ولادیمیر پوتین درباره بحران سوریه و نیز اوکراین و اختلافات واشنگتن و مسکو در این دو موضوع گفتگو کردند اما این اختلافات ادامه دارد.موضوع مهم اختلافی روسای جمهور آمریکا و روسیه درباره سوریه، مساله نقش بشار اسد اعلام شده است.

 

بلومبرگ در گزارشی درباره نشست مجمع عمومی سازمان ملل نوشته است که در حالی که اوباما پیشنهاد کار با روسیه را مطرح کرده، بحران سوریه بر سازمان ملل غالب می‌شود.

 

این پایگاه ادامه داد: رهبران جهانی همچنان درباره نحوه پایان دادن به بحران سوریه اختلاف دارند و مذاکرات چهره به چهره روسای جمهور روسیه و آمریکا بدون هرگونه نشانه‌ای مبنی بر موفقیت چشمگیر پایان یافت.

 

مقامات دولت روسیه از جمله شخص ولادیمیر پوتین با رد ادعاهای مقامات غربی به ویژه آمریکایی‎‌ها درباره رییس‌جمهور سوریه می‌گویند که این مردم سوریه هستند که باید درباره سرنوشت بشار اسد تصمیم بگیرند و نه کشورهای خارجی./982/ب103/د

ارسال نظرات