۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۹۱۰۵۶
آیت الله رضازاده با اشاره به حوادث مکه:

وابستگی حکام عربستان به آمریکا و اسرائیل مشهود است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله رضازاده با ابراز تسلیت به بازماندگان حادثه منا، این حادثه را متوجه عربستان و وابستگی حکام آنها به آمریکا و اسرائیل دانست.
وابستگی حکام عربستان به آمریکا و اسرائیل مشهود است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله رجبعلی رضازاده، استاد سطح خارج حوزه علمیه خراسان در پایان درس خارج اصول خود با بیان جمله، باز این وهابی ها دست گل به آب داده اند به حوادث منا اشاره کرد و با ابراز اندوه خود به بازماندگان این اتفاق ناگوار را تسلیت گفت.


آیت الله رضازاده گفت: سال حدودا 60 مکه مشرف شدم آنچه خودم دیدم را عرض می کنم که کاروان ها در مسیر رمی جمره حرکت می کردند با هر کاروانی دو نفر نوجوان سعودی 15 یا 16 ساله با یک دستگاه ضبط صوت و بلند گو در ابتدا و انتهای کاروان با پخش صداهای بلند مانع شنیدن  شعارهای ایرانی ها بودند که با صدای بلند الموت للامریکا و الموت للاسرائیل و یا ایهاالمسلمین اتحدوا اتحدوا را فریاد می زدند.


وی افزود: این کار آنها سبب جری شدن جاجی های دیگر کشورها شده بود تا بفهمند ایرانی ها چه می گویند و چرا مانع شعار های آنها می شوند بنابراین دو طرف مسیر صف کشیده بودند و گوش می دادند و صدای ایرانی ها هم می پیچید.


وی ادامه داد: در یکی از همان سالها هم که شعار می دادند خیلی ها را به شهادت رساندند از این قضایا معلوم می شود  که مسأله خود سعودی نیست این ها دست نشانده دیگران هستند که آنها هر چه بگویند باید عمل کنند، کشور اسلامی برای شنیده نشدن شعار اتحاد چنین مانع می شود که این نشان از سرسپردگی آنها است.

استاد عالی حوزه خراسان بیان داشت: فرودگاه جده یک عده امریکایی را دیدم که کنترل می کردند در مکه به مسؤول هتل گفتم طبق آیه قرآن کفار نباید بر مسلمین مسلط باشند اما در فرودگاه جده شما عکس این عمل می شود با این عنوان خادمین حرمین و اسلامی بودن چطور می شود.


وی افزود: گفت از این حرفا نزنید می ترسید گفتم کسی اینجا نیست گفت فکر نکنید ما نمی فهمیم جرات حرف زدن نداریم در این کشور یک عده به اندازه خرید نان جو درآمد ندارند و گرسنه می خوابند ولی عده ای میلیاردها دارند و هرکاری می کنند ما نمی توانیم حرفی بزنیم دوباره این حرف را تکرار نکنید که برای من مشکل درست می شود.

 

وابستگی حکام برخی از کشورهای اسلامی و استقلال ایران


آیت الله رضازاده بیان داشت: خیلی از کشورهای اهل سنت همین طور است که حاکمانش استقلال ندارند به  دیگر کشورها وابسته هستند سالی در پاکستان بودم در لاهور به دانشگاهی رفتیم رییس دانشگاه گفت بین همه کشورهای اسلامی فقط ایران است که حاکمانش آزاده اند و بدون وابستگی و ترس حرف خود را می زنند بقیه کشورها از پاکستان گرفته یا غلام شوروی و یا امریکا هستند بنابراین شبیه این قضایا برای آنها اتفاق می افتد.


وی افزود: مگر ان شاءالله خدا مقدر کند که این ها از بین بروند علی القاعده هم از بین می روند. تمام کشورهای اسلامی با پول عربستان بهم ریخت قدم اول در پاکستان سپاه صحابه و طالبان و حالا داعش همه به دست این ها ایجاد شده است و این ها هم گوش به فرمان غرب هستند.


وی ادامه داد: کشوری که سرانش مستقل نباشد هرکاری می کنند قضیه عجیبی بود این کشتار که پشت پرده چیست هنوز مشخص نیست حاجیان حرمت دارند این ها را روی هم ریختند خیلی کار زشتی بود. امیدوارم یا یک عقلی پیدا کنند یا بالاخره طبق فرماش امام علی(ع) در حکمت 351 نهج البلاغه «عند تناهی الشدّة تکون الفرجة»  وقتی مسأله ای شدت پیدا کند منفجر می شود و این ظلم ها به پایان می رسد و لامحال امید نجات خواهد بود.


وی در پایان گفت: واقع مطلب این است که کار را به جای بدی کشاندند با این پول ها چقدر مسلمان کشتن و چقدر این کار را خواهند کرد امیدوارم خدا به بازماندگان شهدا صبر عنایت کند و مجروحان را صحت و سلامت عنایت کند مفقودان پیدا شوند و حجاج را حفظ شوند ما برای این ها نگرانیم که در مکه هستند ممکن است شیعه را به واسطه این اعتراض ها در روزهای گذشته اذیت کنند. ان شاءالله حرمین از زیر سلطه آل سعود خلاص شوند و دلسوزان اسلام برای مدیریت حج و حرمین سرکار بیایند./933/202/ب1

ارسال نظرات