۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۹۰۳۲۸
کارشناس مذهبی:

دعا به انسان خضوع و خشوع می‌بخشد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان این‌که دعا به انسان خضوع و خشوع می‌بخشد، گفت: دعا دل آدمی را نرم می‌کند.
دعا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام رضا آجورلو کارشناس مذهبی ظهر امروز در مسجد احمد بیگ با اشاره به اهمیت دعا و خواستن از خداوند گفت: دعا به انسان خضوع و خشوع می‌بخشد.

 

وی در ادامه با تاکید بر این‌که دعا دل انسان را نرم می‌کند، اظهار کرد: کسانی که نماز نمی‌خوانند خشوع ندارند خشوع به معنای نرم شدن در برابر نعمت‌هاست، اگر پدر لطف و نعمت خود را به فرزندش بگوید او نرم می‌شود ما باید نخست عظمت خدا و سپس ضعف خودمان را بشناسیم.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) در دعای عرفه به شکر، عبادت و اطاعت و رضای الهی اشاره می‌کند، افزود: نعمت‌ها روی نعمت‌هاست یعنی خدایا علم دادی و بعد از علم، قدرت نیز عطا کردی و به این معناست که خداوند چیزی را از ما نمی‌گیرد که بعد نعمت دیگری را بدهد.

 

هستی مدیریت می‌شود تا ما راحت زندگی کنیم

حجت‌الاسلام آجورلو با تاکید بر این‌که نباید از نعمت‌های خداوند غافل شویم، خاطرنشان کرد: نمی‌توان برای الطاف الهی حساب و کتاب درنظر گرفت؛ خدا نعمت‌هایی به شما داده که به هیچ کس دیگری نداده است.

 

وی اضافه کرد: اگر نعمت‌ها جابجا بود کار سخت می‌شد، قرآن  کریم می‌فرماید که کره زمین در مدار خودش در نظم است و ما می‌توانیم حتی دقیقه و ثانیه سال تحویل را مشخص کنیم.

 

این کارشناس مذهبی با بیان این‌که گاهی خطرهایی از ما رد می‌شود که ما از آن بی‌خبریم، گفت: این نفسی که ما می‌کشیم از لابلای هزاران نعمت است که بدون خطر از آن‌ها رد می‌شود. هستی مدیریت می‌شود تا ما راحت زندگی کنیم.

 

وی در ادامه به جایگاه دعا کردن اشاره کرد و یادآور شد: دعا اتصالی بی‌نهایت کوچک یا بی‌نهایت بزرگ است؛ اتصال قطره به اقیانوس. افرادی که نماز نمی‌خوانند از قرب الهی محروم هستند چراکه خدا به نماز ما نیازی ندارد ما نیاز داریم که با خدا حرف بزنیم؛ بعضی‌ها هنوز بالغ نشده‌اند دعا نیاز به بلوغ دارد.

 

حجت الاسلام آجورلو در پایان با اشاره به اینکه عرفه با امام حسین(ع) گره خورده است، افزود: عرفه با امام حسین(ع) معنادار می‌شود که بیانگر صراط مستقیم است امام حسین(ع) در دعای عرفه بالاترین درجه خشیَّت، تقوا، تسلیم، یقین، اخلاص، نور و بصیرت را از خدا می‌خواهد انسان باید بالاترین از هر چیز را از خدا بخواهد ما باید تنها به نمره بیست قانع شویم./873/202/ب1

ارسال نظرات