۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۹۰۲۶۲
رییس کل دادگستری استان مرکزی:

انتخابات نمایش عزت، قدرت و اقتدار ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری استان مرکزی با بیان این که انتخابات نمایش عزت، قدرت و اقتدار ایران اسلامی است، گفت: برگزاری انتخابات پر شور و در کمال سلامت و صحت همواره یکی از افتخارات ایران اسلامی است که در هیچ کشور دیگری دیده نمی‌شود.
نخستين نشست ستاد پيشگيري و رسيدگي به جرايم انتخاباتي استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام قاسم عبداللهی رییس کل دادگستری استان مرکزی عصر امروز چهارشنبه اول مهرماه، در نخستین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان در سالن جلسات دادگستری استان مرکزی، بیان کرد: قوه قضائیه بر اساس ماده 67 قانون اساسی قانون، مکلف به پیشگیری از وقوع جرم و حسن اجرای صحیح انتخابات در کشور است.

 

سالم سازی و نظارت بر حسن اجرای انتخابات

رییس کل دادگستری استان مرکزی در رابطه با وظایف نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان مرکزی بیان کرد: سالم سازی و نظارت بر حسن اجرای انتخابات و عوامل انتخاباتی با رعایت اصل بی طرفی از مهم ترین وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی است.

 

وی در رابطه با برخورد با تبلیغات زود هنگام  برخی از کاندیداها افزود: تبلیغات زودهنگام از سوی نامزدها قبل از زمان قانونی خلاف قانون انتخابات است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

 

انتخابات مهم ترین رکن نظام جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام عبداللهی با بیان این که انتخابات به عنوان مهم ترین رکن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود بیان کرد: نظارت و اجرای صحیح  انتخابات باید به صورت دقیق و صحیح انجام شود باشد تا مردم با خیال آسوده در آن شرکت و نامزدهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

رییس کل دادگستری استان مرکزی با بیان این که انتخابات نمایش عزت، قدرت و اقتدار ایران اسلامی است گفت: برگزاری انتخابات پر شور و در کمال سلامت و صحت همواره یکی از افتخارات ایران اسلامی است که در هیچ کشور دیگری دیده نمی‌شود.

 

حجت الاسلام عبداللهی با تأکید بر اینکه حضور ملت بزرگ ایران اسلامی در صحنه انتخابات مهر تایید دیگری بر جمهوریت و مشروعیت نظام اسلامی است، گفت: حضور حداکثری ملت همیشه در صحنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پای صندوق های رای نشان از جریان مردم سالاری دینی انقلاب اسلامی است.

 

انتخابات از نظر سیاسی نشان دهنده پشتیبانی ملت از دولت‌ها است

رییس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه اظهار کرد: انتخابات از نظر سیاسی نشان دهنده مشروعیت حکومت‌ها و پشتیبانی ملت از دولت‌ها است و در این راستا، مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی موظف به فراهم‌سازی بسترهای لازم برای برگزاری انتخاباتی با شکوه هستند.

 

شایان ذکر است، دادگستری استان مرکزی با 15 حوزه قضایی شامل 12 دادگستری در شهرستان ها و سه دادگاه بخش شامل نوبران، میلاجرد و زالیان به دعاوی مختلف در محاکم رسیدگی می کند./842/202/ب1

ارسال نظرات