۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۸۹۸۸۸
نایب رییس مرکزحقوق بشر بحرین:

در نیروهای مسلح حتی یک افسر شیعی حضور ندارد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مرکز حقوق بشر بحرین بااشاره به تبعیض آشکار نسبت به شیعیان اعلام کرد که تنها 4 درصد نیروهای امنیتی بحرین را شیعیان تشکیل می دهند.
يوسف المحافظه نايب رييس مرکز حقوق بشر بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید یوسف المحافظه نایب رییس مرکز حقوق بشر بحرین خاطر نشان کرد که مرکز حقوق بشر بحرین صدها شکایت شهروندان شیعه را ثبت کرده است که نشان می دهد تلاش آن ها برای استخدام در دستگاه های نظامی وامنیتی بی نتیجه بوده است.

 

المحافظه بیان کرد: تعداد شیعیان بحرین در رتبه افسران صفر درصد است و بیشتر آن ها دربخش های نگهبانی مراکز غیر مهم و کارهای کم اهمیت به کار گرفته می شوند.

 

وی گفت : جذب خارجی ها در دستگاه های امنیتی ونظامی، یک سیاست جدید نیست ولی این روند از سال 2011 به شکل آشکاری تشدید شده است.

 

المحافظه تصریح کرد: اکثر کارکنان وزارت کشور از اهل سنت و اکثر کارمندان اطلاعات علاوه براتباع پاکستان و یمن از دیگر کشورهای عربی هستند که تعداد آن ها در طول سال های گذشته و در سایه توافقنامه های امنیتی افزایش یافته است بطوری که بیشتر نیروهای امنیتی زخمی شده در درگیری با مردم اتباع یمن و پاکستان بوده اند.

 

وی افزود: مزدوران خارجی در نیروی پلیس، بخشی از مشکل طایفه ای بحرین شده اند و این افراد به یک طرف درگیری ها تبدیل شده اند و حضور آن ها در دستگاه امنیتی و شرکت در سرکوب ملت، نوعی تنفر از آن ها درمیان شهروندان ایجاد کرده است./981/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات