۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۲۸۹۷۶۲
آیت الله ممدوحی:

امروز دشمن جنگ را به درون خانواده کشانده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت عمر، گفت: انسان آگاه یک لحظه از عمر خود را هدر نمی دهد.
آيت الله ممدوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در جلسه سخنرانی خود که شب گذشته در مجتمع امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان این که انسان نباید خودش را به این دنیا بفروشد، اظهار داشت: باید به دستورات الهی توجه کنیم، در این نظام ما بنده خدا هستیم، امروز فساد گرفتاری های عجیبی را خلق می کند، چرا مردم از خواب بیدار نمی شوند، در گذشته جنگ در مرزها بود ولی امروزه جنگ به درون خانه ها آمده است، فردی که ماهواره در خانه خود قرار داده از یک سّم بیشتر به فرزندان خود ضرر می رساند.

 

وی تصریح کرد: باید با اصل فساد مبارزه شود، دشمن بیدار است، جوانان با قرآن، مساجد و علما انس بگیرند، تمام نقشه های دشمن برای جوانان برنامه ریزی می شود، جوانان عمر خود را تباه نکنند زیرا این عمر بسیار قیمتی است، انسان آگاه یک لحظه از عمر خود را هدر نمی دهد.

 

لزوم تسلط جوانان به دانش قرآن
آیت الله ممدوحی با تاکید بر اینکه جوانان سعی کنند به دانش روز مجهز شده و دانشمند شوند، ابراز داشت: جوانان تلاش کنند به دانش قرآن مسلط شوند، توان یک جوان آنچنان است که می تواند ظرف معرفت الهی شود، امروز دزدها در مسیر تمامی انسان ها ایستاده اند، جنگ امروز جنگ تعقل است، دشمنی که برای جوانان برنامه ریزی می کند به حماقت منحرفان می خندد.

 

وی افزود: ما با صنعت و تکنولوژی مخالف نیستیم، والدین باید بیشتر مراقب فرزندان خود باشند، قیمت انسان فراتر از کل عالم است، اگر انسان خود را به شیطان واگذار کند دیگر خدایی نمی شود، رفتار و اعمال، انسان را می سازد، علامه طباطبایی می فرمود؛ انسان در اواخر عمرش عبارت است از مجموعه رفتار و اعمال در طول عمرش.

 


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که از منظر خداوند انسان عمری ابدی دارد، گفت: معنای ابد مشخص است، این دنیا جای انسان نیست، دنیا مرکزی است که انسان باید خود را در آنجا بسازد، در وصیت نامه یک شهید شاهدیم که وی خود را فراتر و بالاتر از هر مقام، لذت و زندگی می‌داند.

 

وی افزود: این رشد فقط از سوی یک فرشته حاصل می شود و آن شهید با خدای متعال محشور است، برخی انگار زندگی می کنند ولی در واقع در گور بسر می برند، یک کرم ابریشم خیلی فعالیت می کند ولی تمام سعیش زندگی در یک پیله کوچک است.

 

آیت الله ممدوحی با اشاره به رسالت پیامبران الهی، ابراز داشت: پیامبران آمده اند که بگویند انسان فقط برای زندگی در این بدن خلق نشده بلکه وی برای عالمی دیگر به‌وجود آمده است، پیامبراکرم(ص) مامور به تعلیم مردم بودند و مردم را بوسیله استدلال های عقلانی با خداوند آشنا می کردند.

 

وی افزود: آنچه که در نظام آفرینش وجود دارد برای خدا و قائم به او است، جوانان باید در ابتدای زندگی راه صحیح را انتخاب کنند، خداوند عالم را برای انسان خلق کرده ولی برخی برای دنیا زندگی می کنند./811/پ202/ج

ارسال نظرات