۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۸۹۲۴۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کرسی های آزاداندیشی در مراکز آموزشی به درستی جا نیفتاده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه کرسی های آزاداندیشی از جمله درس های مکتب امام صادق(ع) و امام محمدباقر(ع) و توصیه های رهبری است، گفت: متأسفانه برگزاری این کرسی ها در مراکز آموزشی به خوبی جا نیفتاده است.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن هفتم ذی الحجه، سالگرد شهادت امام محمدباقر(ع)، به تشریح خدمات این امام همام پرداخت و اظهار کرد: امام پنجم شیعیان با توجه به شرایط زمانی افول حکومت بنی امیه، فرصت گرانبهایی برای گسترش معارف اسلام و تربیت عالمان دینی یافتند که با راه اندازی حوزه های علمیه از این فرصت به خوبی استفاده کردند.

 

وی با بیان اینکه امام پنجم شیعیان نقش ویژه ای در تولید علم داشتند، افزود: این امام همام با راه اندازی مرکز علمی و دانشگاهی بزرگ، دانشمندان زبده ای را در رشته های مختلف تربیت کرده و به جامعه اسلامی تحویل دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به خدمات بزرگ امام محمدباقر(ع) به جامعه اسلامی و انسانی، خاطرنشان کرد: تولید علم و تربیت نیروی کار متخصص، متعهد و مؤمن دو اقدام بزرگ امام پنجم شیعیان به شمار می رود که جامعه امروز ما نیز نیاز مبرمی به این دو امر مهم دارد زیرا پیشرفت و توسعه کشور در گرو تولید علوم مختلف و تربیت نیروهای متخصص است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی افزود: امام محمدباقر(ع) مبین اندیشه ها و روشن گر اذهان تاریک بود و در طول دوران عمر بابرکت خود با تمام توان در برابر انحرافات فکری و مذهبی، تحریفات و خرافات ایستادگی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه روشن گری اندیشه ها در جامعه یکی از اقدامات مهم امام پنجم شیعیان به شمار می رود، اظهار کرد: این امام بزرگوار با برگزاری جلسات مختلف و مناظره های گوناگون با منطق و علم الهی خود پاسخ شبهات و سؤالات را داده و اجازه نمی دادند خرافات و شبهات بر جامعه اسلامی چیره شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه موضوع کرسی های آزاداندیشی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار در مناظره های امام محمدباقر(ع) تبیین شد، تصریح کرد: مکتب امام محمدباقر(ع) و امام جعفرصادق(ع) درس های فراوانی دارد که یکی از این دروس، برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی است.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها از تأکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب نیز هست، افزود: متأسفانه این مهم آن گونه که باید و شاید در دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی ما جا نیفتاده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: تبلور و تجلی بیش از پیش کرسی های آزاداندیشی در جامعه بر اساس مکتب امام محمدباقر(ع) و امام جعفرصادق(ع)، سبب می شود تا در پرتو سیره روشن ائمه اطهار(ع) و تأکیدات رهبر معظم انقلاب، دانش آموزان و دانشجویان کشور در مکتب امام محمدباقر(ع) پرورش یابند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه متأسفانه علی رغم تأکیدات فراوان، امروز در دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی کشور، کرسی های آزاداندیشی به تعداد کافی و با کیفیت مطلوب برگزار نمی شود، خاطرنشان کرد: این کم کاری در حالی صورت می گیرد که رهبر معظم انقلاب بارها بر برگزاری و تداوم این کرسی ها در دانشگاه ها تأکید کرده اند.

 

گفتنی است، هفتم ماه ذی الحجه، سالگرد شهادت حضرت امام محمدباقر(ع)، پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در سال 114 هجری قمری است./9314/302/ب1

ارسال نظرات